Het succes van een ondernemende omnichannel aanpak
The Stone opende 25 jaar geleden de eerste winkel in Delft waarna al snel meerdere filialen volgden. Inmiddels is The Stone uitgegroeid tot dé multibrand retailer met meer dan 50 winkels verspreid over West- en Midden Nederland. The Stone heeft een assortiment met meer dan 40 verschillende merken voor dames en heren. Op 5 september 2019 opende The Stone Concept in Lisse met exclusieve en vooral luxueuze merken van dameskleding aangevuld met en accessoires- en woonartikelen.
Refunden | Foutloos en snel
In samenwerking met de ERP leverancier ACA, Ingenico en Divide is de 'refund tool' ontwikkeld. Dit is een automatiseringsproces voor het doorvoeren van retourneringen. Retourbetalingen hoeven niet meer handmatig te worden verwerkt. Door de retour genomen artikelen te scannen wordt door de verbinding tussen de ERP back-office van ACA direct een refund verwerkt. Via het e-commerce platform van Divide ontvangt de klant een geautomatiseerde en persoonlijke retourbevestiging per e-mail. Bert van der Schelling, operationeel manager bij The Stone, is erg enthousiast over de geautomatiseerde refund mogelijkheden via Ingenico. “De tijd om refunds te verwerken is met 60% afgenomen, het terugbetaaltermijn is teruggebracht wat wordt gewaardeerd door onze klanten en ook het aantal fouten is geminimaliseerd’.
Ingenico Case StudyLees meer over de aanpak van The Stone, van fysieke kledingwinkel tot omnichannelretailer van formaat!
DOWNLOAD de Case Study van Ingenico
Beste winkelketen én Webshop in de categorie Damesmode 2018 en 2019
De ABN AMRO Retailer of the Year prijzen zijn echte publieksprijzen. De consument bepaald op basis van tien aspecten welke retailer de beste van het land is. Voor de publieksprijzen Beste Winkelketen van Nederland én voor de Webshop Awards was The Stone in 2018 en 2019 genomineerd voor zowel de dames- als herencategorie. In 2019 liet The Stone door de winst van het Beste Winkelketen Award in de categorie damesmode de andere genomineerden waaronder C&A, HEMA, Miss Etam en MS Mode achter zich. Voor de Webshop verkiezing in de categorie damesmode wist The Stone.nl te winnen van Zalando, H&M en Wehkamp.
E-mailmarketingsoftware Copernica
Vanuit de omnichannel architectuur van The Stone wordt Copernica gekoppeld aan de big data omgeving om zowel online en offline klanten te benaderen met gepersonaliseerde e-mails op basis van koop- en klikgedrag. Doel van de samenwerking met Copernica is de conversie en loyaliteit van The Stone klanten te verhogen. Om dit te bereiken werken we met Divide strategisch samen met tritonX, Copernica en Shopping Minds binnen de omnichannel architectuur van The Stone.