Terug naar overzicht

Nolten Schoenen

Nolten

De eerste Nolten Schoenenwinkel werd in 1973 geopend op de Frederik Hendriklaan te Den Haag onder de naam van oprichter Albert Nolten. Inmiddels is Nolten overgenomen door zoon Erik Nolten en met tien winkels en een webshop één van Nederlands grootste schoenenwinkels in het luxe segment. Nolten is toonaangevend in de regio Haaglanden met winkels in Den Haag, Leidschendam, Zoetermeer, Delft en Rijswijk. In de webshops, Nolten bediend met een .be webshop ook de Belgische markt, en de winkels vind je de nieuwste collectie dames, heren en kinderschoenen van de meest gerenommeerde merken.

  1. Winkelpersoneel sleutel tot succes

    Een webshopzuil biedt de mogelijkheid om consumenten in een plaatselijk winkelfiliaal te bedienen met een uitgebreider en dieper (online webshop) assortiment. De eerste cross channel oplossing van Divide werd in 2008 gepresenteerd. Een decennia later staat nog steeds vast dat winkelpersoneel een leidende rol heeft in het potentiële succes, de technologie is slechts ondersteunend.

    Instore webshop
    Via de webshop zuil kunnen producten en maten worden bestelt welke niet fysiek aanwezig zijn in een Nolten schoenenwinkel fmaar wel binnen de organisatie of de leverancier via Stockbase. Door middel van Divide.Connect wordt de weborder doorgezet naar de fysieke winkelkassa. De webshop van Nolten is geoptimaliseerd voor de fysieke winkelvloer. De 'voorkant' van de webshop is aangepast om winkelmedewerkers optimaal te ondersteunen in het gebruik en de kortste zoektocht naar de juiste schoenen.
  2. Zoeken = vinden | Elasticsearch

    Elasticsearch is een software-oplossing die zeer snel een indexatie van de webshop analyseert en doorzoekt. Bij de invoer van zoektermen of het gebruik van filters in het productoverzicht gaat de software in de index op zoek en vertelt aan de webshop wat de meest relevante resultaten zijn. De software zoekt niet alleen op een slimme manier, het groeit ook automatisch mee met de grootte van de database. Dit betekent dat wanneer je nieuwe artikelen, productgroepen of teksten toevoegt, Elasticsearch zich hier automatisch op aanpast.

    De voordelen van Elasticsearch op een rijtje:
    * Performance based, externe hosting van de zoekfunctionaliteit (cloud gebaseerde oplossing)
    * Zoekresultaten op basis van relevantie
    * Bieden van zoeksuggesties en herkenning van typfouten (fuzzy search)
    * Schaalbaarheid van de database
    * Altijd up-to-date


    Conversieverbetering door middel van Elasticsearch
    Door de snelheid en suggesties krijgt de webshopgebruiker de artikelen te zien waar die echt naar op zoek is. Resultaten zijn te meten en inzichtelijk te maken, voor en na implementatie via Google Analytics;

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.