Terug
Blog Snelheid, innovatie en direct contact met consumenten 17 juli 2017 Het centraal stellen van de consument over de verschillende kanalen heen brengt veranderingen met zich mee. Met een organisatievernieuwing tot gevolg. Een stapsgewijze aanpak is vereist. Een omnichannel architectuur vormt de basis om consumenten beter en persoonlijker te bedienen. Lees meer over het centraal stellen van de consument over de fysieke en online kanalen heen.
Omnichannel architectuur Eén van de eerste stappen binnen een omnichannel big-data omgeving is het ontdubbelen van klantgegevens (single sign-on). Zodat de data voor de toekomst verzamelt en verrijkt wordt op basis van één klant én op meerdere applicaties centraal kan worden bijgewerkt. De big-data omgeving van 2Factors voorziet in alle relevante ERP, kassa en e-commerce koppelingen en is bedoeld om het fysieke en online consumentengedrag in kaart te brengen.
De kortste route naar de juiste boodschap op het juiste moment Doel is het voorspellen van (toekomstige) klantwensen. De nieuwe digitale en e-commercestrategieën van fashionretailers moet er voor gaan zorgen de consument op grote schaal beter en persoonlijker te bedienen. E-mailmarketing heeft zich als spin in web bewezen om klantloyaliteit op te bouwen, aan te zetten tot (trans)acties en onder de aandacht te blijven. Consumenten hebben door het gebruik van smartphones continu toegang tot hun inbox. De voordelen zoals de relatief lage kosten, de mogelijkheid om klanten direct aan te spreken en de meetbaarheid vormen door de laagdrempeligheid ook een bedreiging. Consumenten switchen tussen winkels, online devices en platformen. Het is aan de retailers om in contact te blijven, waarbij het kanaal van ondergeschikt belang is. De mix tussen de kanalen is veel krachtiger. Onderstaande Google Analytics cijfers* benadrukken echter de meerwaarde, voor en na de koppeling van e-mailmarketing aan de bigdata omgeving van 2Factors in combinatie van begeleiding en consultancy van Divide. Praktijkcijfers Google Analytics, 2016 VS 2017
* Bovenstaande drie praktijkvoorbeelden zijn gerealiseerd met het e-mailprogramma MailChimp welke gekoppeld is aan de big data omgeving van 2Factors. De gesegmenteerde selectiebestanden zijn samengesteld in de bigdata omgeving welke synchroniseert met de profielen uit de offline (ERP-kassa) en online (e-commerce platform) omgeving waar single sign-on van toepassing is.
Stapsgewijze aanpak Op basis van de nul-meeting (inventarisatiefase) worden technische en commerciële verwachtingen realistisch doorvertaald naar doelstellingen, targets en KPI’s. Kennisdeling staat centraal. Na de scan heb je inzicht in de technische, commerciële en administratieve activiteiten én kansen rond e-mailmarketing.
Starten met e-mailmarketing gekoppeld aan een bigdata omgeving? Vraag de inventarisatie scan aan bij sander.goedhart [@] divide.nl