Terug
Blog Klarna Checkout 8 april 2017 Het aantal aankopen via een smartphone is afgelopen jaar gestegen met 68 procent ten opzichte van 2015 (bron: E-commerce Payment Monitor). Nederlandse consumenten deden in 2015 8,9 miljoen transacties via een smartphone schermafmeting. Branche breed vindt nog geen 10 procent van alle online betalingen via een smartphone plaats. De fashion e-commerce wijkt hier sterk van af, in een benchmark onderzoek door Divide van 30 webshops met meer dan 2 miljoen euro omzet vindt gemiddeld 30% (!) van de transacties via een smartphone plaats. Lees meer over de Klarna Checkout om het (mobiele) afrekenproces nog verder te optimaliseren.
Conversie optimalisatie heeft als doel om zo veel mogelijk bezoekers tot een klant(aankoop) te maken. Door je in de consument te verplaatsen en haar wensen, behoeften en gedrag te begrijpen zijn er legio van mogelijkheden om de uitstraling, serviceniveau en gebruiksvriendelijkheid van een webshop te verbeteren. Centrale vraag van een webshop; hoe eenvoudig is het voor bezoekers om een product te kopen, van de winkelwagenpagina tot de bedankpagina?
Conversie optimalisatie door de Klarna Checkout Aankoopgemak vergroten staat centraal bij de Klarna Checkout. Bezoekers dienen hun e-mailadres en postcode op te geven bij het eerste gebruik van Klarna.
Nieuwe klanten, die in het verleden al wel bij andere webwinkels binnen het Checkout netwerk van Klarna hebben besteld, worden behandeld als terugkerende klanten. Hun gegevens kunnen automatisch worden ingevuld en de betaalmethoden die hun voorkeur hebben worden voorgeselecteerd. Met vervolgens één klik kan de bestelling worden afgerond.
Fashion shopping = Mobile shopping De consument staat centraal en voor dezelfde consument staat de mobiel weer centraal. Mobiel is lang niet meer alleen een oriëntatie- en verkoopkanaal, maar een integraal deel van de strategie en toekomst van fashionretailers. Er liggen veel kansen door de inzet van de Klarna Checkout rond mobiele bezoekers waar het proces nu nog vaak een extra drempel is (conversiebreker!). De Klarna Checkout zal dan ook op alle devices; desktop, tablet en mobiel worden ondersteund.
Succes in het buitenland met één-klik-winkelen Klarna is met 1500 medewerkers actief in achttien landen. De Klarna Checkout bestaat al jaren in het buitenland zoals in Zweden en Duitsland. Divide is launching partner van de Checkout in Nederland. Door de groei in gebruik wordt de Checkout database vergroot en de herkenning om tot een one click buy over te gaan gemaximaliseerd.