Terug

Blog

Divide spreekt op XL-ENZ event van Reflecta

Donderdag 3 november vond het XL-ENZ event van Reflecta plaats op een prachtige locatie in het groene hart; CineMec “de Sterrenkijker” in Utrecht. Stephan Bliek vertelde de aanwezigen over de weg naar een omnichannel organisatie, voor Retail en Wholesale.

In het winkelgedrag van de consument lopen online en offline naadloos in elkaar over. Consumenten kiezen simpelweg de manier van winkelen die bij hun situatie, tijd en plaats past. De grens tussen de traditionele en online retail zal alleen nog maar meer vervagen. We spreken steeds meer over ‘commerce’ – de fusie tussen online en offline – waarin geen onderscheid bestaat tussen beide kanalen. Een optimale bedrijfsorganisatie is dan ook niet langer gericht per verkoop- en servicekanaal, maar op het koopgedrag van de consument. Deze ontwikkelen gelden niet alleen voor B2C maar ook voor een B2B omgeving.

De snelheid waarmee nieuwe ontwikkelingen, data en technologieën zich aankondigen vraagt om concrete stappen. Het koopgedrag van de consument verandert, en uiteindelijk zal elk retailbedrijf mee willen gaan en op kansen inspelen. Maar op wat voor manier, binnen welke stappen en hoeveel moet een bedrijf investeren?

De customer journey bestaat uit alle interacties die een consument met een bedrijf heeft om een bepaald doel te bereiken. Het vastleggen van klantgedrag over de kanalen heen is een belangrijke voorwaarde om de nieuwe manier van klantbenadering toe te kunnen passen. Divide heeft een model ontwikkeld om een retailorganisatie stap voor stap te helpen bij de transformatie en integratie van digitale- en fysieke verkoopkanalen.

Reflecta | Partner van Stockbase
Reflecta levert en implementeert gespecialiseerde ERP bedrijfssoftware voor fashion groothandels, importeurs en distributeurs. Logistiek en financiële software van orderinvoer (eventueel via het web of een app) tot en met facturatie (plus geïntegreerde boekhouding). Reflecta sluit aan op het open systeem van Stockbase dat beide ketenpartners met elkaar in verbinding brengt. Enerzijds door informatie over voorraadbeschikbaarheid centraal vast te leggen en anderzijds door gegevensuitwisseling te faciliteren via één transparante gebruikersinterface.

Met behulp van Stockbase kunnen retailers hun online conversie optimaliseren, nee-verkopen minimaliseren en assortiment verrijken. Leveranciers vergroten met Stockbase hun afzetmogelijkheden en omzetkansen.

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.