Terug
Blog Mobile first 13 juni 2016 De focus binnen fashion e-commerce is verplaatst van prijs en assortiment naar focus op mobiele usability. Om inzicht te krijgen in de behoefte van fashion retailers hebben we onderzoek gedaan en gekeken naar de (consumenten)resultaten van usability tests. Met de (door)ontwikkeling van responsive images, zoomfunctionaliteit met swipe functie, optimalisaties ten behoeve van de snelheid én het mobiele menu spelen we met technische toepassingen in ter ondersteuning van de mobiele strategie.
De consument staat centraal en voor dezelfde consument staat de mobiel weer centraal. Mobiel is niet meer alleen een oriëntatie- en verkoopkanaal, maar een integraal deel van de strategie en toekomst van fashionretailers. Met de vlucht die mobiel internetgebruik heeft genomen raken gebruikers ook steeds comfortabeler met het doen van mobiele betalingen. Het mobiele menu speelt een belangrijke rol in de usability (navigatie). Zie onderstaande mobiele menu van Intersport Twinsport uitgelicht. De categorisering van de (sub)menu's zijn volledig en tot het diepste niveau te benaderen. Het mobiele menu is mede ontstaan uit brainstorm sessies met webshop managers | artikel Brainstormsessies onder webshopmanagers
Conversie optimalisatie mobiel