Mede door Google Analytics is de online fashionwereld sneller data driven geworden. Divide speelt met server-side meten en Enhanced Ecommerce in op de vraag naar actuele transacties en uitgebreidere rapportages.
De statistieken tool die Google Analytics in 2005 na introductie is inmiddels uitgegroeid tot een zeer uitgebreide statistiekenprogramma waarmee naast webanalytics data ook andere databronnen geanalyseerd en gekoppeld kunnen worden.
Geen meetverschillen
Server-side Analytics | Google Analytics meet transacties op basis van cookies in combinatie met een Javascript tracking code op de bedanktpagina. Door server-side een conversie pixel naar de servers van Google Analytics te sturen is het niet meer noodzakelijk dat consumenten op de ‘bedanktpagina’ van de webshop komen. Wat resulteert in actuele e-commerce transacties en complete inzichten voor het webshop management.
Enhanced Ecommerce
Enhanced Ecommerce bevat uitgebreidere rapportages in Google Analytics, welke interessante analyse mogelijkheden bieden als uitbreiding op bestaande e-commerce rapportages.
- analyse van online oriëntatie- en koopgedrag, van start bezoek op de website tot aan de conversie;
- meer inzichten in de check-out (stappen);
- verbeteren van de productlijsten (overzicht - detail - check-out funnel).
Los van de verbeterde inzichten in product- en verkoopprestaties biedt Enhanced Ecommerce ook meer aantrekkelijke inzichten op winkelgedragniveau. Maak met de Enhanced Eommerce de cirkel van de customer journey rond en zoom in op zowel de prestaties van het assortiment als het gedrag van de bezoeker in de webshop.
Enhanced Ecommerce biedt organisaties veel meer handvaten om de webshop verder te optimaliseren en sortering aan te passen op het gedrag van consumenten. In samenwerking met online marketingbureau Multiply kan Enhanched Ecommerce worden ingericht om alle extra mogelijkheden en inzichten te benutten.
Extra (gekoppelde) inzichten in Google Analytics door Enhanced Ecommerce