Terug

Blog

Gemotiveerder winkelpersoneel door instore webshop

De afgelopen 8 jaar is er een veelvoud aan technologische oplossingen gebracht om het instore webshopproces in de fysieke winkel zo gebruiksvriendelijk te kunnen realiseren. Bijna een decennia later staat nog steeds vast dat winkelpersoneel een leidende rol heeft in het potentiële succes van de instore webshop, de technologie is slechts ondersteunend. Een van ondersteuningen is het kunnen 'inloggen' van klanten om het 'NAW-gegevens' te minimaliseren

Maak het personeel ‘gemakkelijk’
‘Inloggen als klant’ op de webshopzuil wordt geïntroduceerd om de tijd en foutenmarge te minimaliseren. Via een IP-gebaseerde inlog kan de webshopdatabase worden geraadpleegd om bestaande consumenten op te roepen om direct te kunnen inloggen.

De klantdata button wordt alleen weergegeven op het ingestelde IP-adres van de computer in het netwerk van de retailer / winkellocatie. Om toegang te krijgen tot de klantendatabase is een wachtwoord vereist. Winkel- en klantenservicepersoneel die de beveiligingscode tot hun beschikking hebben kunnen inloggen. Na selectie van de klant wordt de medewerker (winkelvloer of klantenservice) ingelogd met geselecteerde klant.

Hogere conversie door technologische toepassingen
Naast de klant-login biedt het afrekenen van instore webshop bestellingen aan de fysieke winkelkassa (Divide.Connect), het koppelen van beschikbare externe voorraad (Stockbase) en de geoptimaliseerde design mogelijkheden voor de instore webshop meerwaarde de online en offline omgevingen naadloos op elkaar te laten aansluiten.

Verkoopkansen voor klantenservice

Hoe vaak komt het voor dat potentiële consumenten de klantenservice contact benaderen via de e-mail, telefoon of chatfunctie met een product gerelateerde vraag die omgezet kan worden in een online verkoop? Het aanmaken van een weborder buiten de webshop om waar een consument bankgegevens ontvangt met het verzoek een overschrijving te doen is een ingewikkeld en tijdrovend proces om de consument toch van dienst te kunnen zijn. Met de ‘Pay per e-mail link’ kan de klantenservice een betaallink voor de consument aanmaken en per mail genereren. De consument kan vervolgens met het betaalmiddel betalen dat haar voorkeur heeft.


Klant-login ondersteunt Pay per Email proces


Behoud logistieke en financiële van processen

Door een pay per email bestelling via het reguliere e-commerce kanaal te laten verlopen blijven logistieke en financiële processen gelijk.

Meer informatie over instore webshop oplossingen van Divide

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.