Door de samenwerking tussen Divide en 2factors wordt het genereren, selecteren, interpreteren en distribueren van relevante en consistente consumenteninformatie mogelijk door geïntegreerde koppelingen en technologie. Met de koppeling van online klikgedrag met alle transactionele informatiebronnen, fysiek én online, kan de retailer de consument een consistente ervaring over alle kanalen bieden. Een naadloze communicatie tussen fysieke winkelkassa, backoffice, loyaltyprogramma en het e-commerce platform is een belangrijke stap echt omnichannel te kunnen zijn.
Ontsluiten van informatie in samenwerking met 2Factors
De big-data omgeving van 2factors voorziet in alle relevante (e)commerce koppelingen en is bedoeld om het consumentengedrag in kaart te brengen om hier vervolgens gericht op in te spelen. Hoe meer directe inzichten in de customer journey met de daarbij behorende touchpoints (winkel, webshop, app, klantenservice) er zijn, hoe beter omnichannel is toe te passen.
Omnichannel organisatie
Het centraal stellen van de consument over de verschillende kanalen heen brengt veranderingen met zich mee. De interne organisatie met IT, marketing, financieel, logistiek, administratie en winkelpersoneel evenals externe partners en leveranciers dienen voor evenwicht te zorgen en samen een fundament te vormen. De ontwikkelingen vragen van bedrijven dat ze creatief omgaan met de mogelijkheden van nieuwe technologie en vervolgens binnen een omnichannel strategie een visie en roadmap opstellen die past bij hun organisatie. Rollen en verantwoordelijkheden binnen de interne organisatie dienen te worden doorgelicht. Denk aan data gedreven aansturing, stroomlijning van processen over contactpunten en kanalen heen en besluitvorming op caseniveau. Divide zal een actieve rol gaan vervullen de begeleiding en advisering op gebied van omnichannel retailing.
Praktijkcases | van Westen mannen
Vorig jaar startte 2factors, Divide en retailautomatiseerder ACA een succesvolle pilot samen met ‘de winkel van de toekomst’: van Westen mannen uit Zaamslag. van Westen mannen omarmt omnichannel en speelt met technologische vernieuwingen zoals Stockbase, Divide.Connect en een loyalty app (gekoppeld aan beacons verspreid over de winkel) in op de kansen die technologie bieden. “Er zijn een heleboel technologische mogelijkheden ingevoerd die we hiervoor nooit hebben gehad”, laat Johan van Westen weten. “Deze mogelijkheden vroegen het maximale van ons kennisniveau, maar dankzij samenwerking met de juiste partijen is het heel goed gelukt. Alle betrokken partijen (ACA, Divide, 2Factors) moesten optimaal communiceren om de on- en offline databases bij elkaar te brengen en het tot een klantvriendelijke single sign-on omgeving te maken. Dit was een uitdaging, maar het heeft ertoe geleid dat alles onder één dak is onderbracht en goed met elkaar communiceert.”
Binnenkort volgen meer praktijkcases van Divide en 2factors op de nieuwspagina | inschrijven nieuwsbrief
2factors en Divide
De weg om consumenten in een merk leren te denken
De komende jaren houden de veranderingen rond branding op basis van big data en digitale innovaties aan. Divide werkt daarom met gespecialiseerde partners samen aan toepassingen voor (e)commerce bedrijven met omnichannel ambities. We zullen meer nieuwe mogelijkheden ontdekken en producten zoals Stockbase ontwikkelingen met strategische meerwaarde.
Meer informatie over bigdata, de technologische koppelingen of de modulaire opbouw van 2factors om op ieder gewenst niveau in te stappen?
Neem contact op met Sander Goedhart van Divide