Terug
Blog Internationale afhaallocaties van meerwaarde binnen Cross border e-commerce 3 april 2016 De online consument wordt steeds internationaler. 20 procent van de Europese consumenten heeft afgelopen jaar buiten het eigen land een online aankoop gedaan. Uit onderzoek blijkt dat Europese consumenten flexibiliteit en zekerheden vereisten bij hun online aankopen over de grens. Keuze in (lokale) betaalopties en alternatieve afleverlocaties zoals (internationale) afhaallocaties bieden meerwaarde.
Met name Belgen en Duitsers kopen bij ‘Nederlandse’ webshops. Consumenten uit bijvoorbeeld Italië en Spanje zoeken hun aanbod graag bij gespecialiseerde, buitenlandse webwinkels. Het nieuwsbericht e-commerce kansen buitenlandse markten lichte eerder al de mogelijkheden en kansen rond internationalisering binnen het e-commerce platform van Divide uit. Als wereldwijd logistiek dienstverlener heeft UPS in 2012 Kiala overgenomen. UPS heeft het Kiala aanbod uitgebreid naar andere landen wereldwijd onder de naam UPS Access Point. Uit onderzoek door UPS geeft 32% van de Europeanen aan dat ze hun bestellingen graag ergens anders willen ontvangen dan thuis. Voordelen zijn dat afhaallocaties ruime openingstijden kennen, de consument niet thuis dient te blijven om een pakket in ontvangst te nemen en de consument zelf bepaald waar en wanneer de bestelling wordt opgehaald. UPS Access point | Donelli.nl Screenshot van het check-out proces; afleveradressen Barcelona (Spanje)
Door (lokael) betaalmiddelen aan te bieden, afgestemd op het afleveradres land bedien je de Europese consument; Klarna biedt vanuit 1 directe koppeling de Europese achteraf betaalmarkt;
Welke kansen biedt het buitenland? Divide heeft veel ervaringen opgebouwd, zowel technisch als commercieel, om invulling te kunnen geven aan een uitbreiding naar onder andere België, Duitsland en de rest van Europa / wereld. Vraag een vrijblijvende afspraak aan met een eerste analyse om inzicht te krijgen in de kansen welke het buitenland kan bieden.