Terug
Blog Thuiswinkel Markt Monitor Q2 2015 27 september 2015 Nederlandse consumenten geven in het eerste halfjaar van 2015 € 7,96 miljard uit aan online aankopen van producten en diensten. Dit betekent een groei van 18,4% ten opzichte van vorig jaar, toen er in het eerste halfjaar € 6,72 miljard online werd besteed. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.
Het totale online kanaal groeit (in €) in het eerste halfjaar met 18,4% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Van de bijna € 8 miljard online consumentenuitgaven* is € 3,91 miljard (+19,1%) besteed aan de aankoop van producten zoals telecom, elektronica en kleding. De overige € 4,05 miljard (+17,6%) is uitgegeven aan de online aankoop van diensten, zoals vliegtickets en (nieuw) afgesloten verzekeringen.
Responsive design 32% van de mensen die online koopt, bestelde minimaal één keer via een mobile device. In het tweede kwartaal hebben 3,29 miljoen mensen minimaal één aankoop via een mobiel apparaat (tablet of smartphone) gedaan. Het aantal mobiele kopers groeit hiermee met 13% ten opzichte van het tweede kwartaal van 2014.
bron; thuiswinkel.org