Terug

Blog

Wijziging Google Shopping regels

Google wijzigt haar regels per 15 september 2015. Om afkeuring van Google Shopping producten te voorkomen, moeten er een aantal wijzigingen worden doorgevoerd vóór 15 september 2015.

Nieuwe vereisten Google Shopping
Twee kenmerken zijn verplicht voor alle producten die als ‘nieuw’ [new] worden verkocht, namelijk 'gtin' [GTIN] en 'merk' [brand]. Voorheen was het mogelijk om producten in te dienen waarin GTIN (EAN-nummer) óf MPN (leveranciersnummer) óf Brand (merk) was ingevuld. Twee van de drie was prima. Nu verandert dat naar twee verplichte velden. Voor producten die niet aan de 'new' criteria voldoen, blijven de vereisten hetzelfde.

Elk artikel dient een uniek ID te hebben binnen uw account en mag niet opnieuw worden gebruikt tussen feeds in dezelfde taal voor hetzelfde land. Als u meerdere feeds voor één land heeft, moeten de ID’s van artikelen in verschillende feeds nog steeds uniek zijn. Als uw Stock Keeping Unit’s (SKU’s) uniek zijn binnen uw voorraad en voldoen aan de hieronder vermelde vereisten, raden we u aan uw SKU’s te gebruiken voor dit kenmerk. Ook witruimten aan het einde van een reeks en besturingstekens zijn niet meer toegestaan. U moet geldige en unieke tekenreeksen toevoegen, ongeldige ID’s worden afgekeurd.

Meer informatie over de Google Shopping wijzigingen, neem contact op met Multiply

Bron; www.multiply.nl

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.