Met search engine optimization (SEO) optimaliseer je de indexatie, linkpopulariteit en content van een website. Content en techniek spelen een belangrijke rol bij de indexatie en vindbaarheid in de natuurlijke zoekresultaten van zoekmachines (Google). De dynamische SEO contentmodule biedt de technische mogelijkheden om op paginaniveau (url) in te spelen met unieke content. Bekijk in de praktijk hoe The Stone de dynamische SEO contentmodule inzet.
De dynamische SEO-contentmodule voor Divide.NOW maakt het mogelijk om elke webpagina (url) binnen je website te optimaliseren op basis van relevante zoekwoorden. Deze kun je verwerken binnen de heading tags, meta data en seo-content (bodytekst) van pagina’s. Zoekmachines ‘kijken’ naar deze pagina onderdelen om een inschatting te maken van waar pagina’s over gaan wat vervolgens dient te resulteren in relevantie (positie).
Praktijkvoorbeeld webpagina met overhemden voor heren van het merk PME Legend;
The Stone | webpagina heren/overhemden/pme-legend/
1). In Divide.NOW kan op url-niveau de content en meta data worden beheerd. Hierbij een screenshot van Divide.NOW hoe pagina's aangemaakt kunnen worden, waarbij de unieke url het uitgangspunt is. Met als doel unieke content voor elke pagina te kunnen genereren.
2). Meta data
Er zijn 2 meta tags, de title (titel) en de meta description (omschrijving). Beide zijn belangrijk omdat deze worden geïndexeerd en weergegeven door zoekmachines in de organische zoekresultaten.
Voorbeeld van de titel welke volledig te beheren is via Divide.NOW
Beheerbaarheid Divide.NOW | Meta description (voorbeeld)
3). Beheerbaarheid Divide.NOW van de content
Binnen de pagina (url) kunnen onder andere heading tags (H1/H2/H3), hyperlinks en afbeeldingen worden doorgevoerd.
Wat in Divide.NOW ingegeven wordt resulteerd op de webshop (en broncode) in de tekstweergave;
Meer informatie over SEO optimalisatie mogelijkheden of advies in het beter laten renderen van uw webshop bezoekers door middel van conversie optimalisatie? Neem contact op met Divide