Terug
Blog Dynamische Facebook remarketing 15 mei 2015 Facebook biedt de mogelijkheid om bezoekers van een webshop te retargeten door middel van dynamische productadvertenties. Hiermee krijgen potentiële klanten gepersonaliseerde advertenties te zien binnen Facebook, waarin producten worden getoond die eerder binnen de webshop zijn bekeken. Multiply biedt in samenwerking met Channable (datafeed) de inrichting en publicatie waar Divide zorgt voor de technische Facebook retargeting implementatie.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan winkelwagen verlaters die binnen hun Facebook nieuwsfeed nogmaals in aanraking worden gebracht met de producten waarin zij eerder interesse hebben getoond. Met de dynamische productadvertenties wordt een sterke brug geslagen tussen de webshop enerzijds en Facebook anderzijds. Dynamische productadvertenties in de tijdlijn Dynamische productadvertenties zien er op Facebook uit als advertenties met een of meer afbeeldingen en worden vertoond in het nieuwsoverzicht en op desktop in de rechterkolom. Op basis van de inrichting van de advertenties vult Facebook deze dynamisch in met de juiste afbeeldingen, tekst en links, zodat de advertenties voor elke klant gepersonaliseerd worden.
Er zijn 3 vereisten voor het maken van dynamische Facebook product advertenties: 1). Facebook Business account 2). Channable datafeed 3). Implementatie van remarketingcode De Channable Facebook datafeed en de dynamische Facebook advertenties kunnen in samenwerking met of geheel in het beheer van Multiply worden ingericht. De remarketingcode zal door Divide worden geïmplementeerd.