Terug
Blog Beslist.nl vernieuwd CPC model 11 mei 2015 Beslist.nl lanceert vanaf 1 juni een vernieuwd account op basis van cost per click (cpc). Het belangrijkste kenmerk van het vernieuwde CPC account is dat aangesloten retailers uitsluitend betalen voor outclicks naar de webshop.
Per 1 juni 2015 introduceert beslist.nl een vernieuwd CPC account. Het belangrijkste kenmerk van dit account is dat aangesloten retailers uitsluitend betalen voor outclicks naar de webshop. De clicks die een pop-up scherm tonen met informatie over producten worden niet langer in rekening gebracht. Het vernieuwde CPC account hanteert per productcategorie een specifieke CPC ondergrens. In bepaalde categorieën kan er geboden worden tot op merkniveau. Het vernieuwde CPC account biedt retailers meer grip en controle bij het optimaliseren van campagnes. Statistieken zijn overzichtelijker en aanpassing van een bod is rechtstreeks van invloed op de positionering van artikelen in de desbetreffende productcategorie. Dit maakt het biedingsproces transparanter, waardoor retailers beter sturing kunnen geven aan campagnes op beslist.nl.
(Tijdelijk) niet bieden binnen een bepaalde productcategorie is mogelijk door een productcategorie simpelweg uit. Te schakelen. Producten in de desbetreffende categorie worden dan niet langer getoond op beslist.nl. Vanaf dinsdag 19 mei kunnen al biedingen worden ingesteld op basis van het vernieuwde CPC account via cl.beslist.nl. Hoewel de wijzigingen niet voor maandag 1 juni in werking treden, biedt Beslist de gelegenheid om campagnes ruim van tevoren aan te passen. Let op: biedingen die momenteel uit staan, staan zonder wijziging per 1 juni automatisch op het minimale cpc bod van de specifieke productcategorie. Zorg er dus voor dat uw biedingen op maandag 1 juni juist zijn ingesteld. Meer informatie over het vernieuwde CPC account van Beslist