Terug
Blog Channable webshop manager Masterclass 27 april 2015 Feedmarketing staat in de top 5 van belangrijkste focusgebieden binnen e-commerce. De traffic en omzet uit productgerelateerde advertenties is de afgelopen jaren toegenomen waarbij ROI centraal is komen te staan. Binnen de Masterclass is de roadmap van Channable gepresenteerd (waaronder de Google Analytics koppeling) en zijn er tips uitgewisseld hoe de ROI uit feed gebaseerde kanalen gemaximaliseerd kunnen worden.
Een van de belangrijkste conclusies van de gezamenlijke sessie was dat er nog voldoende kansen liggen om het rendement rond de betaalde kanalen te verbeteren. Door de toevoeging van de Google Analytics koppeling zullen er nog meer inzichten gecreëerd worden met als doel de marketing euro beter te laten renderen. De roadmap presentatie en oplossingen welke Channable biedt zijn goed ontvangen binnen de interactieve webshop manager meeting. Aanwezig waren; Shuz, Only for Men, The Stone, Oxener Schoenen, Sporthuis Pim Doesburg / PIM sneakers, Nolten Schoenen, Smit Mode en Leemans Schoenen.
Over Channable Channable is een platform waar 1 ‘Masterfeed’ vanuit Divide kan worden ingeladen en via Channable over verschillende kanalen kan worden verspreid. Er kan per kanaal selecties worden gemaakt, business rules worden ingegeven en datafeeds extra worden verrijkt vanuit de centrale online backoffice van Channable. Niet alle producten in een datafeed zijn rendabel. Door zelf filters op o.a. beschikbaarheid, merk en prijs in te geven kan de ROI worden verbeterd en sneller op nieuwe kansen worden ingespeeld.