Terug

Blog

Social media selfie actie Van Westen

Selfie acties zijn niet per definitie een succes. Er spelen veel factoren voor het wel of niet slagen, maar het moet wel toegepast worden in de juiste strategie. Lees meer over de social media case van Eazier en Van Westen.

Van Westen mannenmode is een begrip in Zaamslag te Zeeland. Als sinds 1923 is de herenkleding specialist succesvol in haar segment. Toekomstige bruidegommen kunnen hier ook terecht voor een trouwpak. Een behoorlijke niche die zeer seizoensgebonden is. De zomer is nu eenmaal populairder om te trouwen.

Eigenaren Johan en Peter van Westen zien de explosieve groei in online media. Naast de online webshop zien de broers de noodzaak van multichannel aanpak. Maar waar moet je starten? De retail ervaring van Johan van Westen bracht hem tot het volgende: “Met traditionele promotie bereik je deze doelgroep niet meer, Facebook hebben ze vrijwel allemaal, daarom hebben we voor een Facebook campagne gekozen."

Op zoek naar de juiste marketing campagne.
Voor de juiste invulling werd Eazier ingezet, social media bureau en ontwikkelaar van speciale hashtag software. Het toekomstige echtpaar moest een selfie maken op een bekende Zeeuwse plek en deze plaatsen op Instagram, Facebook of Twitter. In een Facebook applicatie kon men contactgegevens achterlaten en de selfies terugzien in een zogenaamde social media feed.

Waarom ging deze social media actie viraal?
Selfie acties zijn niet per definitie een succes. Er spelen veel factoren voor het wel of niet slagen, maar het moet wel toegepast worden in de juiste strategie. Het is geen geheim dat iedere extra opdracht minder deelnemers met zich mee brengt. Waarom was deze actie succesvol? “Trouwpakken zijn kostbaar, het is een uniek moment in het leven van het echtpaar. Alle deelnemers kregen een tegoedbon van €100,- en maakten kans op een gratis trouwpak.

Er werd een content agenda gecreëerd, advertenties ingezet en regionale aandacht via redactionele stukken. De actie ging al snel viraal. Honderden aanstaanden werden getagged en getipt via verschillende sociale media zoals Facebook, Twitter en Instagram. De selfies bleven binnenstromen over een periode van meerdere weken. Online cijfers zijn mooi, maar voor de winkelier geldt er vaak maar één graadmeter: omzet. “Erg 'tof' dat deze eerste Facebook campagne leidde tot meer omzet in trouwpakken!

Meer informatie over social media; hastag wedstrijden, instore marketing of event display? Bezoek de website van Eazier

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.