Responsive design - Om verder in te spelen op de opkomst van mobiel heeft Google aangekondigd dat het in de zoekresultaten op mobiele apparaten aan zal geven of sites 'mobiel-vriendelijk' zijn.
Richtlijnen mobiele / responsive website
Uiteraard zijn er verschillende ideëen over hoe een mobiel geoptimaliseerde website eruit moet komen te zien. Google geeft het volgende vrij:
•Vermijd software die niet gebruikt wordt op mobiele apparaten, zoals Flash.
•Gebruik tekst die je kunt lezen zonder in te zoomen.
•Schaal de content van de website zodat een gebruiker niet hoeft te scrollen of zoomen.
•Plaats linkjes ver genoeg uit elkaar zodat de juiste link makkelijk ge-tapped kan worden.
Deze richtlijnen zijn ook bekend via Google Webmastertools. In de webmastertools kun je onder 'Zoekverkeer' ook naar de mobiele bruikbaarheid van je website kijken.
Mobiele resultaten Google maakt ook bekend dat het experimenteert met mobiele gebruikersvriendelijkheid als criteria binnen de zoekresultaten. Dat kan betekenen dat websites die geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten hoger in de zoekresultaten komen als je op een mobiel apparaat aan het surfen bent. Tot dusver zijn er nog geen veranderingen waargenomen in de mobiele zoekresultaten.
De nieuwe highlight functie zal in de aankomende weken wereldwijd uitgerold worden.
Vragen naar aanleiding van dit artikel?
Neem vrijblijvend contact met ons op.