Terug
Blog Thuiswinkel Markt Monitor 2014 kwartaal 2 24 september 2014 Nederlandse consumenten hebben in het eerste half jaar ruim 53 miljoen aankopen via internet gedaan, met een totale omzet van € 6,58 miljard. Hiermee is de online markt verantwoordelijk voor 18% van alle bestedingen in Nederland.
De Thuiswinkel Markt Monitor (TMM) is het benchmark-onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland en verschijnt 4x per jaar. Op 23 september is de nieuwste Thuiswinkel Markt Monitor uitgebracht (tweede kwartaal).De belangrijkste en opvallendste trends en ontwikkelingen * Online bestedingen groeien in 2014 met 6% tot 13,5 miljard * Online producten groeien met +17% * In het tweede kwartaal wordt er online minder uitgegeven aan diensten * 34% Van alle online kopers in het eerste half jaar koopt mobiel
> DOWNLOAD HIER DE INFOGRAPHIC <
Divide is Business partner van de Thuiswinkel Org Thuiswinkel.org is de belangenvereniging voor webwinkels in Nederland en geeft het keurmerk Thuiswinkel Waarborg uit. Dit is het kwaliteitskeurmerk voor webwinkels en consumenten. Het business partnerprogramma van Thuiswinkel.org heeft een aantal doelstellingen zoals het bevorderen van formeel en informeel (periodiek) overleg met voor de branche belangrijke toeleveranciers en/of dienstverleners en het uitwisselen van kennis en informatie tussen leden van Thuiswinkel.org en business partners waar Divide een actieve rol in speelt.