Het Shopping Today congres is door meer dan 1000 (e)commerce professionals uit uiteenlopende branches bezocht. De dag stond in het teken van succesverhalen en praktische tips en tricks van inspirerende (e)commerce professionals.
Met presentaties van onder andere Ahold, Google en Fonq praatte de dagvoorzitter Ben van de Burg het veelzijdige omini channel gerichte programma van Shopping Today op humoristische wijze aan elkaar. Shopping Today was een goed georganiseerd congres waar de focus op omni channel en personalisatie lag. Binnen elke presentatie kwamen beide boodschappen sterk naar voren, ontwikkelen van een omni channel strategie richting 2020 is geen uitgangspunt maar een eis.
Niet aanwezig geweest op het Shopping Today congres? Een aantal presentaties zijn via onderstaande link te bereiken:
http://shoppingtoday.nl/presentaties-2014
Thuiswinkel Markt monitor | Q2 2014
Nederlandse consumenten hebben in het eerste half jaar ruim 53 miljoen aankopen via internet gedaan, met een totale omzet van € 6,58 miljard. Hiermee is de online markt verantwoordelijk voor 18% van alle bestedingen in Nederland. Bijna 4% van alle aankopen werd in het eerste half jaar online gedaan. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.
34% Van alle online kopers in het eerste half jaar koopt mobiel
Nederland kent in het eerste half jaar van 2014 11,76 miljoen online kopers. Dit houdt in dat 85% van de Nederlandse bevolking van 15 jaar en ouder in het eerste half jaar minimaal één online aankoop heeft gedaan. Nederland telt in het eerste half jaar 4 miljoen mobiele kopers, wat neerkomt op 34% van alle online kopers.
De tablet is het meest gebruikte mobiele apparaat om online aankopen mee te doen. Van alle online kopers heeft 25% hun tablet (wel eens) gebruikt voor een online aankoop. 15% Van de Nederlanders heeft in het eerste half jaar van 2014 hun smartphone gebruikt voor het doen van een online aankoop. Dat de tablet aan terrein lijkt te winnen, blijkt uit het percentage van de online bestedingen die via de tablet worden gedaan. In online bestedingen stijgt het aandeel van de tablet van 8% in het eerste kwartaal naar 10% in het tweede kwartaal. Niet alleen het aantal online aankopen via de tablet neemt toe, maar ook het gemiddeld besteed bedrag per online aankoop via de tablet.