Terug
Blog TMO-studenten gaan op omnichannel verkenning met ACA en Divide 16 september 2014 Softwareontwikkelaar ACA en Divide zijn dit schooljaar een hernieuwde samenwerking aangegaan met TMO Fashion Business School. In dit kader delen ACA en Divide hun omnichannel expertise met studenten van de hogeschool.
Studenten van TMO Fashion Business School onderzoeken actuele thema’s die relevant zijn voor de hele modebranche. De studenten werken daarmee aan verbinding en kennisoverdracht binnen de branche. “Een van de gekozen thema’s is omnichannel ondernemen. Dit maakt dat ACA en Divide bij uitstek geschikt zijn om inhoudelijk bij te dragen aan ons lesprogramma”, aldus Theo Rauch, directeur bij TMO. Experts van ACA (Ad Umans) en Divide (Sander Goedhart) verzorgde een werkcollege over uiteenlopende onderwerpen die te maken hebben met omnichannel ondernemen. Onderwerpen die de revue passeren zijn onder andere de integratie van retail en wholesale, de omnichannel consument, het effectief schakelen tussen kanalen, nieuwe manieren van marketing en distributie, samenwerking binnen de keten en nieuwe businessmodellen, zoals vendor managed inventory en the long tail. Roel de Kock, algemeen directeur bij ACA: “TMO herbergt een groot aantal modeprofessionals in spe. Wij vinden het belangrijk om hen waar mogelijk te helpen kennis te verwerven van actuele brancheontwikkelingen, zodat ze beter voorbereid zijn op de arbeidsmarkt. Door onze expertise met hen te delen kunnen we een verdere professionalisering van de branche helpen te realiseren.”