Terug

Blog

Thuiswinkel Markt Monitor 2014 kwartaal 1

Consumenten hebben in het eerste kwartaal van 2014 bijna 26 miljoen online aankopen gedaan. Dit betekent dat in totaal 5% van alle aankopen die binnen de totale retailmarkt van producten en diensten hebben plaatsgevonden via het internet is gedaan.

In het eerste kwartaal van 2014 hebben Nederlanders van 15 jaar en ouder € 3,63 miljard besteed aan aankopen die gedaan zijn via het internet. Het online aandeel van de gemeten consumentenbestedingen ligt hiermee op 22%. Voor diensten ligt dit aandeel op 66% en voor producten is dit aandeel 11%. In totaal zijn er bijna 26 miljoen online aankopen gedaan. Dit blijkt uit cijfers van de nieuwe Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland

Ruim drie kwart van deze online aankopen is afkomstig uit aankopen van fysieke producten, zoals kleding, telecom en speelgoed. Een kleine 6 miljoen online aankopen (23%) is te herleiden naar aankopen van diensten, zoals tickets voor attracties en evenementen, vlieg- en pakketreizen en verzekeringen.

76% van de Nederlandse bevolking van 15 jaar en ouder heeft in het eerste kwartaal van 2014 één of meerdere aankopen via het internet gedaan. Dit komt neer op een totaal van 10,5 miljoen online kopers, van wie een kwart miljoen in het eerste kwartaal voor het eerst een aankoop via het internet heeft gedaan. Het aandeel van de Nederlandse bevolking dat wel eens een online aankoop heeft gedaan is inmiddels de 90% gepasseerd.

Bron: Thuiswinkel.org

Divide | Business partner Thuiswinkel Org
Thuiswinkel.org is de belangenvereniging voor webwinkels in Nederland en geeft het keurmerk Thuiswinkel Waarborg uit. Dit is het kwaliteitskeurmerk voor webwinkels en consumenten. Het business partnerprogramma van Thuiswinkel.org heeft een aantal doelstellingen zoals het bevorderen van formeel en informeel (periodiek) overleg met voor de branche belangrijke toeleveranciers en/of dienstverleners en het uitwisselen van kennis en informatie tussen leden van Thuiswinkel.org en business partners waar Divide een actieve rol in speelt.

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.