Ook Only for Men speelt in op cross channel retail door webshop zuilen (tablets) te plaatsen in de fysieke winkels! Een webshopzuil biedt de mogelijkheid om consumenten in een plaatselijk winkelfiliaal te bedienen met een uitgebreider en dieper (online webshop) assortiment. Via de webshop zuil kunnen producten en maten worden bestelt welke niet fysiek aanwezig zijn in het filiaal maar wel binnen de organisatie.
Consumenten willen steeds meer keuzemogelijkheden hebben wat ze waar op welke manier en op welk moment willen bekijken, delen via social media of kopen. De consument betaalt, en bepaalt dus hoe retailers en merken er (samen) voor kunnen zorgen dat het ideale productaanbod op de juiste plaats en op elk moment voorhanden is.
Veel retailklanten van Divide spelen in op het creëren van cross channel keuzemogelijkheden, elk verkoop- en servicekanaal kan specifieke voor- en nadelen voor consumenten hebben. Door kanaaloverstijgend te werk te gaan, wordt het optimaal wenselijke resultaat bereikt: de klant voelt zich welkom, waardeert online en offline inspanningen en ervaart een persoonlijke benadering.
Webshop zuil in fysieke winkel
In september 2013 heeft Only for Men een compleet vernieuwde winkel geopend in Geldermalsen. De winkel is uitgebreid naar 800m2 en bezit nu o.a. over meerdere shop-in-shops van topmerken zoals Tommy Hilfiger, State of Art en PME Legend. Met de inzet van de webshop zuil speelt Only for Men geïntegreerd in op de Cross channel Retail kansen!
Een webshopzuil biedt de mogelijkheid om consumenten in een plaatselijk winkelfiliaal te bedienen met een uitgebreider en dieper (online webshop) assortiment. Via de webshop zuil kunnen producten en maten worden bestelt welke niet fysiek aanwezig zijn in het filiaal maar wel binnen de organisatie. Deze meerwaarde kan worden geoptimaliseerd indien de webshop beschikt over een groot en diep aanbod met gekoppelde voorraad(winkel)filialen.
Bij een interfiliaalbestelling ‘filiaal x belt filiaal y om een artikel op te sturen naar filiaal x voor een klant’ dient de klant na een aantal dagen nog terug te komen naar de winkel om het artikel op te halen en te betalen. Bij een webshopzuil bestelling betaalt de klant in de winkel aan de kassa op het moment van bestellen en kan de klant een afleveradres bepalen zoals het thuis- of werkadres.
Ook de snelheid van leveren via een webshopzuil aankoop kan vele malen sneller zijn omdat de zuilverkopen meedraaien in de reguliere webshopbestellingen en niet van filiaal x naar filiaal y verplaatst moeten worden via de transport routes.
Meer informatie over de geïntegreerde webshop zuil mogelijkheden? Neem contact op met Divide!