Terug
Blog Consument shopt massaal cross channel 30 januari 2014 De fashion branche heeft te maken met grote veranderingen op het gebied van (online) verkoop van producten en diensten aan consumenten. Denk bijvoorbeeld aan het veranderende consumentengedrag, nieuwe posities in de keten, verschuivingen van omzet, digitalisering van producten en diensten en internationale concurrentie.
Zo’n 80% tot 90% van de consumenten komt over acht jaar nog steeds in winkels voor het passen en kopen van fashion en personal lifestyle producten. Tegelijkertijd zal 52% van de aankopen in 2020 via een online kanaal gedaan worden. Het gaat daarbij om alle online aankopen die zowel thuis, op het werk of in de winkel (instore webshop) worden gedaan. Dat is een stijging van 35% ten opzichte van het aantal online aankopen van producten en diensten in 2013. Dit moeiteloos schakelen tussen on- en offline winkelen, kenmerkt het shopgedrag van de toekomst.
Nu wordt 17% van alle aankopen online gedaan. Slechts 8% van de consumenten geeft aan in 2020 nauwelijks producten of diensten online te zullen aanschaffen. Consumenten staan open voor nieuwe initiatieven en zien een blijvende toegevoegde waarde van zowel het fysieke als het online kanaal. Dat blijkt uit nieuw onderzoek uitgevoerd onder bijna 12.000 consumenten door GfK en Shopping2020.
Bron | 2020 shopping
Instore webshop Anno 2014 biedt Divide een legio van cross channel retail oplossingen, van een webshop zuil betaalmiddel code op basis van IP adres tot een tabletcamera (barcode)scanner met een geïntegreerde koppeling met de fysieke winkelkassa’s en ERP omgeving.