Terug

Blog

Cross channel integratie

De integratie van kanalen en de impact op de retail organisatie en processen rond cross channel is groot. Divide biedt als marktleider in de fashion e-commerce retailers bewezen cross channel oplossingen. De eerste cross channel oplossing volgde in 2008, waar Front Runner computers in de fysieke winkel plaatste en weborders door middel van een IP beveiligde code konden afhandelen.

De fysieke winkel(straat) is voor de consument al lang niet meer het enige kanaal voor oriëntatie en aankopen. Consumenten kopen en oriënteren zich zowel in de winkel als online. De consument valt steeds vaker terug op de combinatie van online en offline aankopen, oftewel cross channel retail.

Door de voorraad van alle Front Runner filialen te koppelen aan de webshop voorraad beschikte het filiaal via de webshop over een breder en dieper assortiment. Resultaat was minder nee-verkoop op de winkelvloer en de consument kon het gemak van online shoppen ervaren.

Anno 2014 biedt Divide een legio van cross channel retail oplossingen, van de tabletcamera (barcode)scanner tot aan een geïntegreerde koppeling met de fysieke winkelkassa’s en ERP omgeving.

Instore webshop

Webshop zuil app met barcode scanner Snel een artikel vinden? Door de barcode van een artikel voor de smartphone / tablet camera te houden herkent de (mobiele of responsive) webshop direct het artikel met een doorverwijzing naar de artikelbestelpagina. Na selectie van maat en kleur kan het artikel direct worden afgerekend, online of bij de fysieke winkelkassa. Bij een openbare zuil oplossing kunnen tabletfuncties en websites worden uitgesloten om misbruik te voorkomen.

ERP koppeling | loyalty, klantherkenning en realtime voorraad Divide heeft 150 webshops ontwikkeld en gekoppeld aan diverse ERP systemen zoals Navision, ACA Classic en Winstore, King, PFA, Unisoft en Exact. Het gebruik en de inzet van een loyalty programma kan bij zuilaankopen worden geregistreerd zodat (vaste) klanten ook punten sparen bij zuil aankopen. Door een realtime voorraad check worden teleurstellingen geminimaliseerd.

Veilig betalen Een webshop heeft doorgaans meerdere betaalmogelijkheden zoals iDeal, creditcard en achteraf betalen. Webshop bestellingen kunnen door middel van een ‘ bon in de wacht’ functie ook worden gekoppeld aan uw winkelkassa’s, afhankelijk van de mogelijkheden van uw ERP- en kassa omgeving.

Webshopzuil kiosken Doorgaans worden tablets gebruikt als device voor webshop zuilen. Divide biedt in samenwerking met gespecialiseerde leveranciers zuil kiosken welke als stand alone, wall of desk kiosk kunnen worden toegepast. Wilt u meer weten over een van deze projecten of bent u benieuwd of ons werk, oplossingen en releases goed aansluit op uw wensen, neem dan telefonisch of via het contactformulier contact met ons op.

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.