Terug
Blog PostNL PakjeGemak webshop integratie 22 september 2013 Click & collect is voor veel Nederlanders een favoriete manier om hun online bestelling in huis te halen omdat ze niet thuis hoeven te wachten tot de pakketbezorger langskomt of bij de buren moeten aankloppen om de webshop bestelling in ontvangst te nemen. Kiala en PostNL bieden het leveren aan afhaallocaties aan, uw klanten kunnen vervolgens de webshop bestelling afhalen waar en wanneer ze zelf wensen!
PakjeGemak is een dienst van PostNL en heeft meer dan 2100 afhaalpunten in Nederland zoals bij vestigingen van Albert Heijn, Bruna en Primera. De implementatie van PakjeGemak in de webshop bestaat o.a. uit de toevoeging van de Lokatiekiezer aan het bestelproces. Via een Google Map kan de online consument het gewenste ophaalpunt aangeven. Vervolgens wordt dit punt meegenomen in de bestelling als zijnde afleveradres. De adresgegevens worden meegenomen binnen Parcelware. PakjeGemak en Kiala creëren een win-win situatie; de vervoerder en webshop hebben een snellere levering en de consument heeft sneller de mogelijkheid om zijn bestelling te ontvangen op de plek wat hem/haar het handigst uitkomt. En wat resulteert in een hogere klanttevredenheid.
Meer informatie over het koppelen van verzendlocaties via Kiala en PostNL? Neem contact op met Divide!
Webshop integratie PakjeGemak Divoza Divoza Horseworld heeft PakjeGemak geïntegreerd binnen het bestelproces van de webshop. Voor onder andere Front Runner en Only for Men heeft Divide een webshop integratie met Kiala gerealiseerd.Locatiekiezer welke middels een pop-up wordt getoond, de bestelprocespagina wordt niet verlaten. Op de bestelbevestiging wordt het geselecteerde Afhaaladres van PostNL PakjeGemak getoond;