Terug

Blog

Call-to-action buttons: is groen het nieuwe oranje?

De naam zegt het al, ze vragen erom om op geklikt te worden, de zogenaamde "Call-to-action" buttons. Iedere website of webshop zou ze moeten hebben, maar wat geeft een bezoeker nou die drang of laatste impuls om te klikken? Welke soorten, maten en kleuren werken wel, en welke niet?

De Amerikaanse marketinggoeroe Seth Godin noemt Call-to-action buttons bananen. De mens wordt door hem dus vergeleken met een aap. Een aap die altijd op zoek is naar een banaan. "De banaan op de webpagina is een simpel, opvallend visueel element, dat erom schreeuwt om te worden aangeklikt."

In het artikel op Frankwatching, wordt deze uitspraak onderzocht en gevisualiseerd in een infographic.

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.