Terug
Blog Divide op bricks en clicks seminar Microsoft | ACA 12 januari 2013 Vrijdag 11 januari organiseerde ACA in samenwerking met Microsoft een seminar over (de noodzaak) tot de integratie van bricks en clicks in de fashion retail. Stephan Bliek demonstreerde een aantal van onze oplossingen en producten waarbij alle facetten die met bricks en clicks te maken hebben aan bod kwamen.
De fashion retail markt verandert in een razend tempo. Vooral omdat de consument verandert. Steeds vaker zoeken klanten het internet op om zich te oriënteren en te kopen. Het digitale kanaal staat voor een groot aanbod en bovenal 24/7 beschikbaarheid. Het online kanaal is inmiddels niet meer weg te denken. Beide kanalen bieden echter perspectief en kunnen renderen, zeker als ze met elkaar worden gecombineerd en goed op elkaar worden afgestemd. Met andere woorden: crosschannel retail.
Onderzoek van ABN Amro voorspelt dat in 2015 crosschannel retail verantwoordelijk wordt voor 55 procent van de verkopen. De online kopers van dit moment geven aan de fysieke winkel meer te gaan opzoeken. Hierdoor daalt het aandeel van pure online kopers van 10,4 procent naar 8,8 procent. Divide biedt cross channel retail oplossingen als webshopzuilen in de fysieke winkel, kassabonnen mailen, verkopersapplicatie en mobiele webshop (iPad en iPhomne formaat) welke volledig afgestemd zijn op de integratie van fysieke en online fashion retail. Wilt u de highlights van de presentatie ontvangen of meer informatie over onze cross channel retail oplossingen, neem contact op met Divide via verkoop@divide.nl of bel 079-3169078.