Waarom haken bezoekers gedurende het bestelproces af? Divide biedt diverse optimalisatie, meet en usability tools om het afrekenproces te optimaliseren.
Als online retailer wil je dat bezoekers het bestelproces van de winkelwagen tot de bedankpagina zo snel mogelijk en zonder enige twijfel doorlopen. Centrale vraag is waarom bezoekers gedurende het bestelproces afhaken. Ervaren ze obstakels, en waar haken bezoekers af. Vinden bezoekers de verzendkosten te hoog? Is het vertrouwen er toch niet? Keus in betalingsmogelijkheden, de betaling lukt niet in 1 keer?
Er zijn legio van mogelijkheden het bestelproces en de conversie van de winkelwagenpagina’s te optimaliseren.
Onderstaand de Top 5 van optimalisatie aanpassingen met een bewezen conversieverbetering.
Wilt u ook de checkout laten optimaliseren? Neem dan contact op met de verkoopafdeling van Divide via verkoop@divide.nl of bel 079-3169078.
1. Meten is weten | Google Analytics
In Google Analytics is een trechterweergave in te stellen waar we de verschillende stappen die de bezoeker zou moeten volgen van winkelwagen tot bedankpagina kunnen volgen. Vervolgens is te bekijken wat de uitval per stap is. Na aanpassing van de mogelijke oorzaken (obstakels) kan de verbetering direct worden gemeten en verder worden geanalyseerd.
2. Uitsluiten navigatie in Check-out proces
De focus moet volledig worden gelegd op een overzichtelijke afhandeling waar afleiding zoals de navigatie, header en footer elementen kunnen worden uitgesloten. Divide kan deze onderdelen uit het check out proces uitsluiten, wat resulteert in minder afvallers en een verbeterde check-out conversie.
3. Postcode koppeling
Een goed adres is het halve werk! Een postcode database koppeling wordt zeer gewaardeerd door uw online klanten en voorkomt onnodige foutieve invoer van adressen en plaatsnamen. Gemak voor de klant, want deze hoeft niet het gehele adres in te voeren. Een postcode koppeling voorkomt daarnaast typefouten in de adresgegevens en bestellingen welke niet te bezorgen zijn.
4. SSL certificering
Het belangrijkste en bekendste advies vanuit consumentenorganisaties is het controleren of de stappen in het bestelproces (inloggen | afleveradres | factuur) beveiligd zijn; dat het webadres van de betaalpagina begint met 'https' (waar de s staat voor secure). Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat (slechts) 70% van de ondervraagde SSL certificering controleert.
5. USP banner
USP’s in het bestelproces, bevestig voortdurend dat de bezoeker in de webshop aan het juiste adres is en vertrouwd een online aankoop kan plaatsen.
Communiceer contactinformatie, betaalmethodes en levertijden
Wilt u ook de check-out laten optimaliseren?
Neem dan contact op met de verkoopafdeling van Divide via verkoop@divide.nl
of bel 079-3169078.