Terug
Blog Sorteermodule – Divide.NOW 28 mei 2012 Oriëntatie is een belangrijk onderdeel van e-commerce. De start van het aankoopproces vindt bij de meeste aankopen online plaats. Oriënteren betekent niet per definitie dat een aankoop online wordt beklonken. Consumenten willen steeds meer keuzemogelijkheden hebben wat ze waar op welke manier en op welk moment willen bekijken, delen via social media of kopen.
De interactie tussen clicks en bricks neemt toe en online productpresentatie (webshop) is niet meer weg te denken uit het beslissingsproces van consumenten. Om als ondernemer de consument hier meer in te kunnen bedienen heeft Divide de sorteermodule ontwikkeld. De sorteermodule maakt het mogelijk per laag in de collectie opbouw (Assortiment) de presentatie van producten op de overzichtpagina te bepalen. Met deze functionaliteit kunt u direct invloed uitoefenen op de volgorde van de producten in de productcategorieën.
De volgorde van productoverzichten wordt bepaald op basis van A-Z sortering, laatst toegevoegd of prijs. Zo kunt u bijvoorbeeld direct inspelen op actualiteiten. Is er een hittegolf voorspeld, zet dan direct de slippers op de eerste pagina’s. Bij sneeuwval zijn de snowboots direct naar voren te plaatsen. Daarnaast kun u zich online positioneren met merken, modellen en prijspunten op de best bekeken (eerste) pagina’s waarmee de online conversie wordt verhoogt.
De product(groep)en en artikelen welke extra aandacht verdienen en in de winkeletalage staan (voorin de winkel zijn gepositioneerd of vermeld worden in een folder) kunnen met de sorteerfunctie snel, gemakkelijk en direct worden door vertaald naar de webshop!
Voor meer informatie over de sorteermodule, kunt u contact opnemen met de verkoopafdeling van Divide.