Terug
Blog iDEAL beschikbaar? Altijd op de hoogte via het Centraal Meldpunt iDEAL! 3 juni 2011 Webwinkels kunnen zich aanmelden bij het Centraal Meldpunt van iDEAL, waar zij op de hoogte worden gehouden van (on)beschikbaarheid van het populaire betaalsysteem. Veel webwinkels hebben zich nog altijd niet aangemeld.
Dit merkt Currence op naar aanleiding van het niet beschikbaar zijn van iDEAL vorige week na een hackers aanval op de systemen van de Rabobank. iDEAL is inmiddels de meest gebruikte betaalmethode voor aankopen via internet. Daarom is de beschikbaarheid en de informatie over de beschikbaarheid van groot belang. Currence , eigenaar van de betaalmethode, heeft daarom een Centraal Meldpunt voor iDEAL ingericht, dat het iDEAL Notification System wordt genoemd.
Hoe werkt het? Iedere webshop die iDEAL als betaalmethode aanbiedt, kan zich aanmelden bij dit Centraal Meldpunt. Als er zich een verstoring voordoet, wordt dit door de bank in het Notification System vermeld.De webshop wordt dan online, 24x7 geïnformeerd over verstoringen en de duur van de on-beschikbaarheid van iDEAL. De betreffende bank onderzoekt vervolgens naar de oorzaak van de verstoring en zorgt zo snel mogelijk voor het oplossen ervan.
Ook aanmelden voor het iDEAL Notification System? Aanmelden voor het iDEAL Notification System kan via de partij met wie het iDEAL-contract is afgesloten. Neem hiervoor dus contact op met uw bank of Collecterende Payment Service Provider. Thuiswinkel.org is naar aanleiding van het incident van vorige week in overleg met Currence om ook als branche snel en effectief geïnformeerd te worden over (on)beschikbaarheid van iDEAL. Currence heeft toegezegd hierover met Thuiswinkel.org in overleg te treden.