Terug
Blog Google Analytics en Divide 8 oktober 2010 Het statistiekenprogramma Google Analytics wordt door Divide ingezet om de website/webshop statistieken (bezoekersaantallen, pageviews, e.d.) te meten. Er zijn echter nog meer toepassingen waar Google Analytics in voorziet.
Zo kan er met behulp van Google Analytics ondermeer het volgende worden ingesteld:
E-commerce koppeling: Het meetbaar maken van: Aankopen Omzet Kosten (SEA, feeds e.d.) Populaire producten Bezoeken na aankoop etcetera. Het meetbaar maken van de interne zoekmachine van een website/webshop. Het inzichtelijk maken van de clicks binnen de winkelwagen en waar mensen afhaken, om zo het winkelwagenproces te optimaliseren. Een koppeling tussen Google Adwords en Google Analytics. Zo kan inzichtelijk gemaakt worden wat een campagne heeft opgebracht met welke investering. Filter voor het bekijken van de zogenaamde "true keywords". Met dit filter is er te zien wat er werkelijk is ingetikt voordat een bezoeker op het betaalde zoekwoord klikte. Het plaatsen van een code in de links vanuit bijvoorbeeld een nieuwsbrief of een banner, zodat deze inzichtelijk worden in de Analytics account. Bijhouden van aantal clicks op een bepaald onderdeel in de website. Dit kunnen bijv. interne banners, geluidsfragmenten of filmpjes zijn. Het bijhouden van online / offline advertenties zodat er een op maat gemaakte rapport gegenereerd wordt. Wilt u meer weten over bovenstaande? Informeer bij de verkoopafdeling naar de mogelijkheden en kosten!