Terug
Blog B2B e-mailmarketing volgens de regels 26 augustus 2009 Per 1 oktober worden de regels aangescherpt met betrekking tot het versturen van e-mailcampagnes naar bedrijven. Wij hebben voor u de regels even beknopt onder elkaar gezet.
E-mailcampagnes naar klanten : deze mag u gewoon blijven sturen, mits de informatie is afgestemd op eerder bij u afgenomen producten of diensten. Advies: analyseer uw bestanden en maak een duidelijke scheiding tussen klanten en niet-klanten. Voor niet-klanten (relaties) geldt dat u vanaf 1 oktober 2009 toestemming moet hebben om via e-mail te communiceren. Advies: stuur deze bedrijven een e-mailcampagne via Divide.MIX met daarin de vraag of ze op de hoogte willen blijven. Divide.MIX voorziet in deze optie. Dan ligt immers de permissie vast. Aangekochte bestanden : dit zijn over het algemeen bestanden die u niet kunt aanschrijven. Omdat de ontvanger vaak niet op de hoogte is van het feit dat het adres voor dit doeleinde wordt verkocht. Vraag om advies voordat u deze bestanden aanschaft. Servicemeldingen: campagnes die nodig zijn om een bepaalde dienst goed te laten functioneren blijven toegestaan. Hierin is zelfs een afmeldlink niet verplicht. Wanneer u zeker wilt weten dat uw e-mailcampagnes volgens de regels worden opgesteld en verstuurd? Neem dan contact op met Divide.