Terug
Blog Europees onderzoek naar click-through op online display advertenties 13 maart 2009 eMarketer meldt dat de gemiddelde click-through rate van display advertising in Europa tussen de 0,11 en 0,19 procent ligt. Zij baseren dit op de uitkomsten van een door ADTECH uitgevoerde Europese studie, waarbij 10 miljard banners zijn onderzocht. Gebruikers hebben de neiging aan het einde van het jaar, wanneer veel online wordt gekocht, meer op display ads te klikken. Dit is de afgelopen jaren wel afgenomen, van 0,33 procent click-through rate in november 2004 naar 0,19 procent in december 2008.
Verschillen per land Tussen de CTR’s van verschillende Europese landen zijn significante verschillen te zien. Frankrijk scoort hoog met een gemiddelde van 0,18 procent, gevolgd door Engeland met 0,13 procent. Vooral Scandinavische landen zijn voorzichtig met het klikken op banners. Zweden heeft een gemiddelde click-through rate van 0.04 procent, Finland 0,05 procent en Noorwegen 0,06 procent. Verschillen per ad size Video ads doen het duidelijk beter dan de overige display advertisements. ADTECH constateerde dat de grootte van de advertentie invloed heeft op de click rate, niet geheel verbazingwekkend: “Bigger is better”.