Terug
Blog Budgetten schuiven weer meer richting online 19 januari 2007 Online marketingactiviteiten vormen de topprioriteit voor 2007 voor marketeers, blijkt uit onderzoek van Alerian. Van de 500 respondenten zegt 85 procent meer aan online direct marketing te zullen spenderen dan in 2006.
E-mailmarketing Dat is het hoogste percentage sinds 2003, toen het onderzoek een eerste toename signaleerde. Vooral op het gebied van e-mailmarketing zullen de budgetten toenemen. Ruim 80 procent noemt dit. Eenderde van de respondenten wil het komende jaar de e-mailcampagne integreren met andere kanalen. Slechts 18 procent combineert zijn e-mailmarketingprogramma’s niet. Niet veel marketeers analyseren hun e-mailcampagnes uitgebreid. Dat doet 29 procent, terwijl 70 procent aangeeft alleen een basisananalyse te maken, of helemaal geen analyse. Uit het onderzoek blijkt bovendien dat ruim 70 procent gemiddeld minder dan 1 miljoen e-mails per maand verstuurd. Dit gebeurt vaak in huis. Ook bedrijven die meer dan 10 miljoen e-mails per maand versturen doen dit zelf. De middelgrote campagnes worden uitbesteed. Optimalisatie landingpage Ondertussen denkt 45 procent meer aan de optimalisatie van landingpagina’s voor zoekmachinemarketingcampagnes te zullen uitgeven. Ruim de helft van de ondervraagde marketeers is ook van plan meer uit te geven aan offline direct marketing. Tegelijkertijd verschuiven de meeste respondenten (94 procent) die minder geld aan offline DM verwachten uit te geven, hun budget richting online DM.