Terug

Blog

Vraag naar zoekwoorden stijgt, en ook de prijs

Volgens Fathom Online is de gemiddelde prijs van keywords gedaald van 1,39 dollar in het eerste kwartaal van dit jaar tot 1,27 dollar in het tweede kwartaal. Uit onderzoek van InsightExpress blijkt dat 44 procent van de media executives juist het gevoel heeft meer te betalen voor deze zoekwoorden.

En niet geheel onterecht, want in het derde kwartaal van 2006 steeg de gemiddelde prijs voor een zoekwoord voor online adverteerders namelijk weer, met 16,5 procent tot 1,48 dollar, blijkt uit de cijfers van Fathom Online.

‘Online adverteerders hebben hun budgetten opgeschroefd en hun search marketing activiteiten uitgebreid. Daardoor is er steeds meer vraag naar zoekwoorden’, zegt Dean DeBiase, CEO van Fathom. ‘Vanwege hun groeiende effectiviteit worden online advertising en search marketing steeds meer de strategische componenten van de marketing mix in zijn geheel.’

In november schatten Interactive Advertising Bureau (IAB) en PricewaterhouseCoopers (PwC) de omzet uit online adverteren op 4,2 miljard dollar.
De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.