Terug

Blog

Bedrijven nog niet ver met e-mail communicatie

E-mail als middel voor klantcontact wordt nog niet optimaal benut. Dat concludeert onderzoeksbureau MysteryShopperOnderzoek.nl.

Het bureau zond honderd bedrijven een e-mail met een vraag die om gericht antwoord vroeg. 37 procent van de bedrijven stuurde binnen 24 een antwoord, 11 reageerde na een dag, 14 procent liet helemaal niets van zich horen. Opvallend is dat 16 procent niet eens de mogelijkheid tot e-mail communicatie op de website had.

Volgens Claudio Blok van MysteryShopperOnderzoek is e-mail een effectievere manier van communiceren dan bijvoorbeeld telefoon. ‘Telefoongesprekken duren door uitweiding van het onderwerp vaak langer, terwijl een e-mail beantwoorden sneller is. Toch gebruiken veel bedrijven deze mogelijkheid niet of nauwelijks. Eenzesde van de bedrijven laat deze mogelijkheid zelfs geheel links liggen. Ook verwijzen veel bedrijven onnodig vaak naar de veel gestelde vragen pagina op hun website, terwijl daar het antwoord op onze vraag niet stond.’

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.