Terug
Blog Vijf succesfactoren van online marketing 28 maart 2006 Internetmarketing in de praktijk: welke factoren bepalen het succes ervan?
Doel nummer één van online marketing is bezoekers ‘gemotiveerd’ naar een bepaalde website te trekken. Doel nummer twee is om die bezoekers daar wat te laten doen – iets kopen, een abonnement afsluiten, contact opnemen enzovoort.
De vijf ingrediënten van succesvolle online marketing (volgens: Erwin Lammenett):
De basissetup moet kloppen: de afzonderlijke maatregelen van de online-marketingmix moeten zijn afgestemd op de internetaanwezigheid en het daaraan gekoppelde aanbod. Er moeten duidelijk afgebakende, liefst kwantificeerbare doelen zijn en er moet continu worden gemeten in hoeverre de doelen worden bereikt. Op meetgebied biedt internet ongekende mogelijkheden. De juiste mix van de afzonderlijke online-marketingmixelementen, afgestemd op de doeldefiniëring. Als het hoofddoel ‘bekendheid vergroten’ is, ziet de mix er dus anders uit dan als het hoofddoel ‘omzet vergroten’ is. Doelgerichte optimalisering van de afzonderlijke online-marketingmixelementen. Altijd aan de bal blijven: internet is een zeer dynamische omgeving – wat nu werkt, werkt morgen niet meer – dus moet je de ontwikkelingen nauwgezet volgen. Concreet: systeem voor regelmatige controling en reporting.