Terug
Blog Grote rol internet bij modebewustzijn tiener 30 januari 2006 De invloed van internet op het modebewustzijn van tieners blijkt even groot als die van tijdschriften. 68% van de jongeren van 15 tot 19 jaar gebruikt het internet om nieuws over de laatste mode te bekijken en onbekende kledingmerken te onderzoeken, zo blijkt uit een Amerikaans onderzoek.
De helft van de ondervraagd tieners gebruikt zoekmachines om kleding, accesoires, schoenen en sieraden te vinden. Daarmee laten zoekmachines andere media zoals TV-reclame en mode-websites achter zich. Het zoeken op trefwoorden speelt een grote rol aldus het onderzoek dat werd uitgevoerd in opdracht van Yahoo. Yahoo speelt een grote rol in het exploiteren van trefwoord-advertenties bij zoekmachines. Uit het onderzoek blijkt verder dat hoewel internet een prominente rol speelt bij de informerende fase, kleding zelf door tieners nog weinig wordt gekocht op internet. De onderzoekers schrijven dat toe aan het feit dat tieners niet of nauwelijks over credit cards beschikken.