Terug
Blog Tien factoren verhinderen effectiviteit van websites 2 januari 2006 Veel bedrijven zien geen kans de mogelijkheden van hun corporate websites ten volle te benutten. Zij zijn niet interactief, maar ‘onderactief’ bezig.
Tien factoren staan effectief website gebruik in de weg.
Een gebrek aan duidelijkheid. Bezoekers willen weten wat ze kunnen verwachten en waar. Een beter navigatiesysteem is de oplossing. Een gebrek aan persoonlijke relevantie. Waarschijnlijk vraagt de site om de verkeerde klantgegevens. Onvoldoende gebruik van databasemarketing. Een gebrek aan creatieve en innovatieve interactie. Onvoldoende gebruik van web-eigen mogelijkheden als animatie en spelletjes. Afwezigheid van streaming video, al neemt de penetratie van breedbandverbindingen in rap tempo toe. Onvoldoende ondersteuning van merk en positionering. De site is klanten weinig behulpzaam bij het verkrijgen van de gewenste informatie. Er ontstaat geen community van bezoekers met gelijkluidende wensen en interesses. De site is niet entertaining genoeg. Temidden van de enorme concurrentie van ontelbare andere websites moet de aandacht van de consument getrokken en vastgehouden worden.