Terug

Blog

E-mail: branding en personalisatie moeten beter

Retailers moeten hun e-mails beter branden en personaliseren als ze klanten willen verleiden, volgens onderzoeken die afgelopen week op Shop.org in Las Vegas werden gepresenteerd.

Onderzoeksbureau Silverpop uit Atlanta (VS) onderzocht de e-mailmarketing campagnes van 175 retailers en ontdekte dat in 48 procent van de gevallen noch het merk noch de bedrijfsnaam in de onderwerpregel werden genoemd. Minder dan eenderde bevat óf de bedrijfsnaam óf de merknaam in de onderwerpregel.

‘Het identificeren van de afzender en de beslissing om de e-mail wel of niet te openen duurt tussen de 1,5 en 6 seconden. Branding is de beste manier om die beslissing te beÏnvloeden’, zegt Elaine O’Gorman van Silverpop. Maar het gebrek aan branding in de tekst is nog verontrustender dan die in de onderwerpregel, vindt O’Gorman. Een veelvoorkomend probleem is dat retailers een briefkaartformaat afbeelding gebruiken in hun e-mail boodschap. Maar omdat veel providers beeldfilters hebben, komt de mail zonder de afbeelding bij de consument aan, en wordt de unsubscribe-regel naar boven gedrukt.

E-mail marketeers zouden tekst en beeld moeten scheiden en in plaats van de beelden mee te sturen, de ontvanger laten klikken om de beelden te zien. Ook de personalisatie laat te wensen over, volgens het onderzoek. 95 Procent van de retailers personaliseert e-mail helemaal niet. Jupiter Research vond dat marketeers die hun e-mailings personaliseren 40 procent meer kans hebben dat de mail geopend wordt. Personalisatie houdt niet op bij de naam van de ontvanger. Marketeers kunnen hun boodschappen afstemmen op de aankoopgeschiedenis van de ontvanger, op geografische locatie en andere factoren.

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.