Terug

Blog

Fashion retail haalt gemiddeld 15% van de inkomsten uit online orders in fysieke winkels

Naast de theorie rond cross- en omnichannel draait alles om de ervaring van de consument, de toepassing door (winkel)personeel en de integratie mogelijkheden van technologiepartners. Uit benchmark onderzoek onder 20 retailers met fysieke winkels blijkt dat gemiddeld 15% van de online omzet gerealiseerd uit online orders in fysieke winkels.

De eerste ‘webshop zuil’ in 2008
De eerste oplossing van Divide om de kansen tussen online en fysiek te versterken volgde begin 2008. Waar de webshop op de computer(kassa) werd getoond en zo een breder en dieper aanbod kon worden getoond. Resultaat was minder nee-verkoop op de winkelvloer en de consument kon het gemak van online shoppen ervaren. De jarenlange ervaring heeft een veelvoud aan technologische oplossingen gebracht om het instore webshopproces van oriëntatie tot (herhaal)aankoop in de fysieke winkel zo gebruiksvriendelijk te kunnen realiseren. Een decennia later staat nog steeds vast dat winkelpersoneel een leidende rol heeft in het potentiële succes, de technologie is slechts ondersteunend.

Ambassadeurs van de omnichannelorganisatie 

Personeel op de fysieke winkelvloer zijn een belangrijke schakel in de digitaliseringsslag van fashion retailers. Meerwaarde door digitale toepassingen zijn pas succesvol als ze omarmt worden door het personeel. Door winkelpersoneel middels de Your Sales Assistant app nog meer handvatten te geven in het service -en verkoopgesprek wordt het personeel nog beter betrokken wat resulteert in snellere adoptie van noviteiten.

Onderstaand enkele voorbeelden van technologische toepassingen rond de integratie van de instore webshop:

• Klantlogin | opzoeken en koppelen van klanten in de database (tritonX)binnen de instore webshop omgeving;

• Instore webshop bestellingen direct afrekenen aan de kassa (Divide.Connect); 

• Assortiment | koppelen van beschikbare interne voorraden + externe voorraad (vrije voorraad van  leveranciers via Stockbase); 




• Usability | geoptimaliseerd design specifiek voor de instore webshop;

• On- en offline betalen met cadeaubonnen en loyaltycheques.

• Rapportage | big data tritonX met geregisteeerde klantdata matches 


Verdere digitalisering op de fysieke winkelvloer om personeel beter, sneller en volledig te informeren en te betrekken in het verkoop- en serviceproces zet zich verder door. Meer weten over instore toepassingen, neem contact op met Divide.

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.