Terug

Blog

Het effect van offline marketingacties meten

De start van het nieuwe voorjaarsseizoen staat in het teken van modemagazines en klantevents in de fysieke winkels. Maar wie ontvangt een uitnodiging voor een event of een magazine (hardcopy) via de post? Door gebruik te maken van een big data omgeving welke online en offline gedrag ontsluit kunnen snel de juiste klanten geselecteerd worden. Online marketing staat bekend om haar meetbare karakter maar door de registratie van online en offline klantcontact kunnen offline inspanningen goed worden gemeten en het effect worden geanalyseerd.

Big Data omgeving

De Big Data oplossing tritonX is in de basis een “black box”. In deze black box kunnen alle offline en online klantinformatie centraal ontsloten en verrijkt worden. Via een slimme architectuur kan uit deze grote hoeveelheden data snel de juiste informatie naar boven worden gehaald. Die informatie kan komen uit de “stenen” winkels, vanuit een webshop, social media of een app. Dit zijn namelijk de kanalen waarop jouw klanten de retailorganisatie als 1 bedrijf zien. De big data omgeving tritonX voorziet in het opslaan van zoveel mogelijk klantgegevens inclusief verkoopinformatie, historische gegevens, contactmomenten, voorkeuren, gedrag, etc., etc.

Meten = Weten

Door de synchronisatie van online- en offline-klanten worden web-klanten automatisch bekend in de winkel en vice versa, zodat een klant ook echt klant van de totale organisatie wordt en niet alleen in bricks of clicks bekend is. tritonX geeft onder andere inzicht in;
  • Wie zijn mijn klanten (bijvoorbeeld top 10/100/1000 binnen bepaalde periodes). 
  • Wat zijn daarbij de beste productgroepen, merken, winkels. 
  • Hoe is de omzet per klant verdeeld en hoe is die ten opzichte van andere periodes of andere kanalen. 
Klantsegmenten opbouwen | screenshot van tritonX

De vraag wie je wel of niet zou moeten uitnodigingen voor een event en wie wel of geen (hardcopy) magazine dient te ontvangen, naast de nieuwsbrief met de online versie, is direct te segmenteren. En door de data uniform te maken voor verschillende systemen en toepassingen zoals voor de verspreider van het magazine en e-mailmarketing systeem wordt tijd bespaart. Het effect van een offline of online actie is direct te meten. Door middel van nearies en hits worden de resultaten op kanaalniveau en campagneniveau gepresenteerd in tritonX.  

Effect marketing actie per kanaal (webshop en winkel(s) | screenshot tritonX praktijkvoorbeeld

tritonX

In het snel veranderende fashionretail landschap in Nederland is de behoefte ontstaan om “de klant” beter in beeld te hebben. Deze op het juiste moment met de juiste producten en via nieuwe wegen te benaderen. Meer informatie over Big Data met praktijkcases?
De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.