Terug
Blog tritonX consultancy en advies 12 februari 2018 In het snel veranderende fashionretaillandschap is de behoefte ontstaan om “de klant” beter in beeld te hebben. Deze op het juiste moment, met de juiste boodschap (producten) en via verschillende wegen te benaderen. De inzet van “oude” marketingtools alleen zijn niet meer voldoende om de kritische omnichannel klant te verleiden. Winkelen is een persoonlijke ervaring in alle aspecten van de customer journey geworden. Van oriëntatie tot selectie, tot betalen, tot bezorging en klantenservice. Fysiek en online! We zien dat veel retailbedrijven over voldoende klantdata beschikken. De uitdaging is om deze data zo te combineren en in te zetten, dat je je klant kunt verrassen en inspireren. Lees meer;
In het snel veranderende fashionretaillandschap is de behoefte ontstaan om “de klant” beter in beeld te hebben. Deze op het juiste moment, met de juiste boodschap (producten) en via verschillende wegen te benaderen. De inzet van “oude” marketingtools alleen zijn niet meer voldoende om de kritische omnichannel klant te verleiden. Winkelen is een persoonlijke ervaring in alle aspecten van de customer journey geworden. Van oriëntatie tot selectie, tot betalen, tot bezorging en klantenservice. Fysiek en online! We zien dat veel retailbedrijven over voldoende klantdata beschikken. De uitdaging is om deze data zo te combineren en in te zetten, dat je je klant kunt verrassen en inspireren. Wij zijn er klaar voor;
Samen marketing naar het volgende niveau brengen
Het centraal stellen van de consument over de verschillende kanalen heen brengt veranderingen met zich mee. De ontwikkelingen vragen van bedrijven dat ze creatief omgaan met de mogelijkheden van nieuwe technologieën. De retailer die zijn producten en diensten het beste laat aansluiten bij zijn doelgroep, en deze doelgroep op de juiste manier bedient, zal uiteindelijk overwinnen. Doorslaggevend worden klantrelaties, service, beleving en beschikbaarheid.
Hoe communiceer je zo effectief mogelijk jouw toegevoegde waarde met de klant?
Door het gebruik van meerdere en overkoepelende kanalen is een omnichannel architectuur gewenst. Waar klantdata centraal beschikbaar, verrijkt en geactualiseerd wordt tussen ERP, kassa en het e-commerce platform. tritonX is in de basis de centrale Big Data locatie die voorziet in het opslaan van zoveel mogelijk klantgegevens inclusief verkoopinformatie, historische gegevens, voorkeuren, gedrag, etc., etc. Via een slimme architectuur worden grote hoeveelheden data snel beschikbaar gesteld. Door deze klantdata direct op te roepen voor bijvoorbeeld een e-mailcampagne of klantslectie voor een event in de fysieke winkel kan je direct nog relevanter gaan worden in jouw marketinguitingen en informatievoorziening.
tritonX consultancy en advies tritonX biedt de tools en handvaten in de strijd om klant. Het opzetten en inrichten van een tritonX Big Data omgeving vraagt om kennis en advies. Onze e-commerce- en e-mailmarketeers begeleiden retailers te werken met tritonX en resultaat te boeken.
Fasering implementatietraject
Fase 1: Implementatie big-data omgeving Fase 2: Koppeling webshop (account) Single Sign-on Fase 3: Integratie nieuwsbieven (e-mailmarketing) Fase 4: Data verrijking (uitgebreider klantprofiel) Fase 5: Uitbreiding loyalty programma (optioneel) E-mailmarketing uitgelicht (fase 3) Loyale klanten en een optimale klantbeleving over de verschillende fysieke en online kanalen heen realiseren. Het ultieme doel waar e-mailmarketing zich als spin in web heeft bewezen om klantloyaliteit op te bouwen, aan te zetten tot (trans)actie en onder de aandacht te blijven. Consumenten hebben door het gebruik van smartphones continu toegang tot hun inbox. De voordelen zoals de relatief lage kosten, de mogelijkheid om klanten direct aan te spreken en de meetbaarheid vormen door de laagdrempeligheid ook een bedreiging. De techniek maakt het mogelijk om een groot deel van de klantcommunicatie optimaal en geautomatiseerd in te richten is. Laten we samen bekijken waar we staan, welke uitdagingen we tegenkomen en het belangrijkste, hoe we meer succes met e-mailmarketing kunnen behalen.
Preferred supplier tritonX De business unit omnichannel van Divide heeft in samenwerking met tritonX een model ontwikkeld om een retailorganisatie met fysieke winkels stap voor stap te helpen bij de transformatie en integratie van digitale- en fysieke kanalen. Een stapsgewijze opbouw en vertaling van strategie naar praktische inzet . Na inrichting, training en kennisoverdracht van de systemen en materie is het gewenst om periodiek te evalueren. Waar ook de technische roadmap met nieuwe ontwikkelingen wordt gedeeld.
Het is een continue proces van meten, testen en bijsturen. Niet elk team heeft een gelijke ondersteuning en aanpak nodig. Elk traject is uniek waar capaciteit en database mogelijkheden een belangrijke rol spelen. We maken graag kennis. Meer informatie over onze bewezen aanpak?
Neem dan contact met ons op