Terug
Blog Fashion shopping = mobile shopping 12 december 2017 We gaan niet meer online, we leven online. De customer journey wordt steeds digitaler en interactiever. Mobiel is al lang niet meer alleen een oriëntatie- en verkoopkanaal, maar een integraal deel van de strategie en toekomst van fashionretailers. Voor 2018 is de verwachting dat meer dan de helft van de bezoekers bestaat uit smartphone bezoekers. Wat kan je nu doen om je voor te bereiden op de mobile-first indexing en de usability verbetering welke een conversie verbetering kan betekenen? Met de technische (door)ontwikkelingen van de user experience (UX), features en performance spelen we in op mobile first strategieën.
USABILITY UITGELICHT | Overzichtspagina met AJAX-filtering
Na het klikken op de button ‘filteren’, schuift een paneel van rechts in (of van links) waar de categorieën, filters en eventueel ‘selected filters’ getoond worden. Deze slide in positie is instelbaar. Het mobiele filterpaneel toont de categorieën en filters onder elkaar. Elk categorie- en filterblok is voorzien van een accordeon functionaliteit. Waarbij de titel aanklikbaar is, waarnaar de opties vervolgens eronder uitschuiven.
oor middel van AJAX filtering worden de selecties getoond. Bezoekers kunnen hier door door filteren binnen het selectiemenu. Zonder dat deze na een selectie ‘dichtklapt’.
PERFORMANCE We ontvangen veel vragen over de PageSpeed tool van Google. PageSpeed Insights meet niet de snelheid van een website, wel de reactietijd van de server. Het is samengevat een hulpmiddel van Google welke feedback geeft om te helpen een site sneller te maken. Deze feedback kan je omzetten door onderstaande Blogitem te lezen
Lees meer over Performance toepassingen | https://www.divide.nl/blog/1861/performance.html
Mobiel plan | roadmap 2018 Meer informatie over bewezen mobiele toepassingen? En benieuwd naar de verdere (door)ontwikkeling, neem contact op met Divide!
Preview!