Terug
Blog Het belang van reviews 11 december 2017 Online ervaringen delen, gevraagd en ongevraagd, is onderdeel geworden van de customer journey. Via Facebook, Google en reviewsites laten klanten feedback achter over een bedrijf of product. De klantervaring stopt niet op het moment dat er een artikel is gekocht. Retailorganisaties waren bij de start van bedrijfsreviews terughoudend. De verwachting was dat klachten en irritaties van 'onredelijke' consumenten centraal zouden gaan staan. Het is echter gebruikelijk geworden om ervaringen te delen die andere consumenten zouden kunnen helpen. Op bedrijfsniveau en productniveau. Lees meer over de meerwaarde productreviews.
Overstijgen van verwachtingen Rond bedrijfsreviews staat de bezorging van artikelen en de informatievoorziening rond de levering centraal. Een bedrijfsreview is een beoordeling van de consument op jouw bedrijf. Hierin gaat de klant niet in op producteigenschappen maar op aspecten zoals afhandeling en bezorging. Actuele en accurate voorraadpositie en orderstatuse-mails om de consument proactief te informeren maken jouw organisatie al snel bovengemiddeld. De lat wordt echter steeds hoger gelegd. Nederlands snelst groeiende retailers helpen hun klanten steeds sneller en persoonlijker. Zij leggen de lat van de klantervaring telkens hoger. Binnen een volgend blog-item stellen we klantenservicetools centraal.
Praktijkvoorbeelden bedrijfsreviews Zie onderstaande voorbeelden hoe bedrijfsreviews kunnen worden gepresenteerd op de webshop. Deze widgets worden in de header of footer gepositioneerd om de consument te informeren over het niveau van de dienstverlening en opvolging.
In meerdere onderzoeken is aangetoond dat klantenreviews op organisatieniveau invloed hebben op het aankoopgedrag van de consument. Een doorsnee consument raadpleegt gemiddeld meer dan vier informatiebronnen op internet, voordat hij een aankoop doet. Voor consumenten weegt een bedrijfsreview bij een onafhankelijke partij zoals Kiyoh of TrustPilot ‘zwaarder’ omdat deze gespecialiseerde partijen onafhankelijk zijn.
Een compleet reviewpakket Doordat Kiyoh bedrijfsreviews weet te combineren met productreviews bouw je sneller reviews op. Reviews scheppen vertrouwen bij andere potentiële consumenten en is een transparante manier om de mening van de bestaande consumenten te weten te komen. Deze feedback kan waardevol zijn. Productreviews worden door zoekmachines als nieuwe, user-generated content gekwalificeerd. Wat een positieve invloed heeft op de SEO technische ranking. Ook de toevoeging van rich snippets draagt bij aan een beter indexering. Het meest waardevol blijft dat je interactie met de eindgebruiker hebt en de kans hebt negatieve reviews goed op te volgen, op artikel-en productniveau!
Zie onderstaande screenshot een voorbeeld hoe je als consument via Kiyoh een productreview kan geven;
In verband met privacy is de reactie vanuit onderstaande praktijkvoorbeeld niet leesbaar. De productreview(s) wordt getoond op de artikeldetailpagina;
Productreviews worden via een Channable datafeed gekoppeld en gematched. Channable heeft een aparte datafeed voor Kiyoh afgestemd om direct aansluiting te vinden.