Terug
Blog Top 4 aandachtspunten online shopper journey 6 november 2017 De snelheid waarmee nieuwe ontwikkelingen, data en technologieën zich aankondigen vraagt om concrete stappen. Het koopgedrag van de consument verandert en uiteindelijk zal elk retailbedrijf mee willen gaan en op kansen inspelen. Het onderzoek van GfK ‘Online shopper journey evaluation’, gehouden onder 5.000 respondenten, signaleert een aantal bevestigende ontwikkelingen zoals afname van loyaliteit, groei van crossborderbestedingen en een verdere stijging van (mobiele) online bestedingen. Lees verder hoe hier op in te spelen is.
Bekijk de infograpic online op de website van GfK (link)
Top 4 uitdagingen fashionretail 1). Loyaliteit | Van transactionele naar relationele business Consumenten hebben meer te kiezen door online aanbod uit binnen- en buitenland. Het wordt essentieel om jouw klanten nog beter te begrijpen en te bereiken, fysiek en online. Loyality initiatieven welke worden toegespitst rond persoonlijkere benadering, relevantere informatie en meer aandacht voor en van jouw klant versterken de relatie.
Lees meer over praktijkcases rond omnichannel loyalty integratie 2). Bezorgmethode Onderzoek bevestigd dat keuzemogelijkheden rond bezorgmethode en moment worden gewaardeerd.
Praktijkvoorbeeld | Thuisbezorgen, Afhalen in winkel, Afhaallocatie vervoerder:
Praktijkvoorbeeld | Tijdvakkeuzes
3). Inspiratie Trends en adviezen, shop the look, blog en meer. Zie onderstaande links van retailers waar inspiratie online wordt doorvertaald; https://www.onlyformen.nl/style-tips/ https://www.vantilburgonline.nl/inspiratie/ https://www.thestone.nl/looks/dames-looks/ 4). Klantenservice
In een fysieke winkel stappen we proactief op klanten af. Online 'moeten' ze wachten op antwoord en sturen we ze liever eerst naar de FAQ’s. Met chatfuncties en omnichannel klantenservice integratietools zoals ROBIN maak je online service net zo snel en persoonlijk als in de winkel.