Webshop Optimalisatie
Marktontwikkelingen en technische noviteiten op het gebied van usability, vindbaarheid, conversie optimalisatie, webanalyse en social media vinden binnen E-commerce voortdurend plaats. Divide biedt optimalisatietrajecten om kennis en ervaringen te delen en een frisse kijk (sparringpartner) op uw online aantallen, analyses en strategie te geven.
Optimalisatie traject - Startfase
1. Webshop en Google Analytics (statistieken) analyse.
2. Kennismakingsgesprek e-commerce manager Divide.
3. Plan van Aanpak optimalisatie traject, op basis van uitkomsten Analyse (1) en Bedrijfsdoelstellingen (2).
4. Evaluatiegesprek op het Plan van Aanpak: voorstel optimalisatie traject van 1 jaar met maandelijks
gereserveerde uren.
Optimalisatie traject – Periodieke evaluatie
Optimalisatie is een voortdurend proces waar doelstellingen en verwachtingen worden afgestemd en site aanpassingen systematisch worden gemeten.
5. Uitvoeren van de onderdelen binnen de maandelijks te besteden uren welke in het Plan van Aanpak zijn benoemd.*
6. Evaluatie gesprekken (periodiek):
- Analyse sitestatistieken, met advies over de interpretatie daarvan.
- Laatste e-commerce ontwikkelingen in de markt.
- Productontwikkelingen Divide.
* Het Plan van Aanpak is gebaseerd en afgestemd op vastgestelde KPI’. Wijzigingen in geplande maandelijkse werkzaamheden zijn in overleg door te voeren.
Contact E-commerce manager
Ook een frisse kijk op uw online aantallen, analyses en strategie en zien wat Optimalisatie voor uw organisatie kan betekenen? Neem contact met ons op via [email protected] of bel 079 - 316 90 78.
Webshop Optimalisatie onderdelen
Na analyse van de webshop statistieken en kennismaking met de organisatie (punt 1 t/m 4) kan worden bepaald welke aspecten de eerste prioriteiten hebben. Onderstaand worden de hoofdaspecten kort toegelicht.
SEO optimalisatie | Tekst, Techniek, Populariteit
Het optimaliseren van technische aspecten en advisering rond o.a. content zodat de webshop beter wordt gevonden in de natuurlijke zoekresultaten van zoekmachines.
SEO optimaliseringstrajecten worden i.s.m. zoekmachine marketingbureau Multiply verzorgd.
Traffic | Datafeeds
Relevante bezoekers vertalen zich automatisch door naar een hoger conversiepercentage. Datafeed varianten zoals Google Shopping en het startersaccount van Beslist.nl (gratis verkeer), als het opstellen en beheer van betaald zoekverkeer (CPC – AdWords* | CPS – Affiliate marketing) behoren tot de mogelijkheden. *AdWords kan door Multiply worden beheerd.
Snelheid optimalisatie | Caching
Een snelle laadtijd van pagina’s is van essentieel belang voor de waardering van bezoekers én zoekmachines (Google). Binnen productontwikkeling van Divide is er een oplossingsrichting ontwikkeld welke de laadtijd van webpagina's spectaculair verlaagd door middel van Caching.
Usability en Conversie optimalisatie checklist | Quick wins
Divide heeft een bewezen optimalisatie checklist opgesteld om het sitebezoek voor de potentiële klant zo prettig mogelijk te maken (usability) met als doel het aantal kopende klanten (conversie) te verbeteren.
Interactie doelgroep | Social media en Email marketing
Het inzetten van sociale media tools, het genereren van meer nieuwsbrief inschrijvingen, betere interactie door geoptimaliseerde contactformulier mogelijkheden en e-mailmarketing campagnes effectiever beheren en sneller opzetten.
Modules Divide.NOW
Verschillende CMS modules zoals de Productset, Aanbiedingen, Promotiecode, Sorteer, Hotspot, Commerciële teksten en Filter module met elk eigen unieke mogelijkheden en functies voor de bezoeker en webshop beheer. Elke module heeft een blauwdruk om de werking als (eind)resultaat vooraf te toetsen voor prioritering en meerwaarde.
Optimalisatie van uw webshop | Bereiken – Converteren – Betrekken
Na het live gaan van de webshop begint het E-commerce optimalisatieproces. Met de opgebouwde sitestatistieken kan de webshop worden gemeten, aangepast en verbeterd. De nadruk bij optimalisatie ligt op quick wins, zoeken naar verbetering van de conversie en naar nieuwe kansen en mogelijkheden. Rekening houdend met eventuele beperkingen wordt vanuit een pragmatische insteek en denkend vanuit de (cross channel) klant richting gegeven aan de online marketingstrategie.
Wilt u uw webshop optimalisaeren? Neem contact met ons op!