Terug

Blog

Centralisatie van productklachten en niet-handelsgoederen

In iedere auto zit een motor. Een motor die je niet ziet, maar er wel voor zorgt dat de auto blijft rijden. Daarom hebben wij ook aandacht gegeven aan applicaties die niet direct een bijdrage leveren aan het e-commerce proces, maar er wel voor zorgen dat er efficiënt, eenvoudig en snel gewerkt kan worden.

Binnen de Retail Suite zijn er twee handige applicaties ontwikkeld die ervoor zorgen dat jouw magazijn en het magazijn in de winkel op orde zijn en blijven. Zo biedt de Product Complaints applicatie de mogelijkheid om een product dat niet meer (voor de reguliere prijs) verkoopbaar is, bijvoorbeeld door een kleine beschadiging of verkleuring, eenvoudig kan worden geregistreerd, de reden van de niet-verkoopbaarheid aangegeven kan worden, de barcode van het product te scannen en een foto van de klacht toe te voegen. Hierdoor wordt het product geregistreerd en kan het magazijn of winkel het product als afgehandeld beschouwen. Het is dan vervolgens aan de e-commerce manager om de final call te maken en het product af te boeken en eventueel beschikbaar te stellen als B-keuze product of ‘tweedekansje’. Wel zo duurzaam.

De Non-tradeable goods applicatie zorgt ervoor dat producten die niet verkrijgbaar zijn in het online verkoopproces zoals pennen, toiletpapier en schoonmaakmiddelen gecentraliseerd besteld kunnen worden. Met de Non Tradeable Goods applicatie van Retail Suite automatiseer je het plaatsen van deze bestellingen door een schakel uit het proces te halen. Bestellingen worden in het systeem gebundeld, uitgezet bij leveranciers en vervolgens geleverd al dan niet rechtstreeks bij de vestiging of centraal in het magazijn. Deze applicatie staat uiteraard los van de eerder besproken DSA (Digital Sales Assistant). Met de Non Tradeable Goods applicatie zorg je ervoor dat de voorraad centraal beheert wordt, er geen losse bestellingen worden geplaatst of bonnetjes voor schoonmaakmiddelen ingediend worden. En is er echt hoge nood? Dan kan deze applicatie zelfs worden gebruikt voor het uitwisselen van producten tussen vestigingen onderling.

Naast geweldige appliaties die direct bijdragen aan het e-commerceproces, bieden we ook deze applicaties die bijdragen aan een volledig geautomatiseerd proces dat efficiënt werken in de winkelmagazijnen en het magazijn in het hoofdkantoor bevordert. Wil jij deze applicaties ook toepassen binnen jouw organisatie? Wij geloven erin dat je als e-commerce manager die tools moet gebruiken die alle journeys (en dus ook de interne klantreizen) optimaliseren.

Volg ons op LinkedIn én laat jouw gegevens achter om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen binnen Divide waaronder te gekke klantevents! Daar wil ook jij zeker van op de hoogte zijn! Meld je aan en blijf op de hoogte. Wil je meer weten? Neem contact met ons op verkoop@divide.nl
De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.