Terug

Blog

Instore Pickups: geautomatiseerd en efficiënt werken in de winkel

De voorloper van de Instore Pickups applicatie werd ook wel ‘Winkel-Afhalers’ genoemd. Deze ‘vernieuwde’ applicatie maakt zijn naam meer dan waar. Waar je voorheen als winkel afhaalbestelling ontving, scande je deze om het systeem te laten weten dat de bestelling in de winkel was, maar moest je alsnog de bestelling inclusief klantgegevens handmatig op een lijst zetten en vervolgens de klant informeren - per e-mail of telefoon - dat de bestelling in de winkel klaar ligt om opgehaald te worden.

De Instore Pickups applicatie binnen de Retail Suite maakt het ontvangen van de binnengekomen bestellingen en het informeren van de klant een stuk eenvoudiger en efficiënter. Bij binnenkomst scan je de bestelling, deze wordt geregistreerd en wordt binnen de applicatie van het tabblad openstaande bestelling naar het tabblad ontvangen bestelling geplaatst. Door het scannen wordt er een automatisch proces getriggerd dat ervoor zorgt dat de klant een bericht ontvangt dat de bestelling klaar ligt in de winkel om afgehaald te worden. Bestaat de bestelling uit meerdere producten die niet gelijktijdig of vanuit meerdere locaties binnenkomen? Geen probleem. Je bepaalt namelijk zelf of de klant al een automatisch bericht ontvangt bij het binnenkomen van één van de producten of pas als de gehele bestelling compleet in de winkel aanwezig is.

Als de klant de bestelling ophaalt, scant de winkel opnieuw de bestelling waardoor het systeem de bestelling als opgehaald herkend en een bericht aan de klant stuurt ter bevestiging van het ophalen van de bestelling. Komt de klant de bestelling binnen het vooraf ingestelde aantal dagen niet ophalen, dan wordt de bestelling door het systeem verplaatst naar de verlopen bestellingen die eenvoudig in te zien is door de winkel en eventueel nagebeld kan worden. Dit overzicht kan ook door de Customer Service op het hoofdkantoor geopend worden, zodat zij de winkel hierin kunnen ondersteunen.

Kortom; een volledig geautomatiseerd proces wat efficiënt werken in de winkel bevordert en de klanttevredenheid zal verhogen. Wil jij deze Instore Pickups applicatie ook? Wij geloven erin dat je als e-commerce manager die tools moet gebruiken die alle customer journeys optimaliseren of ze nu on- of offline plaatsvinden.

Volg ons op LinkedIn én laat jouw gegevens achter om de klantcase over de Instore Pickups te ontvangen. Wil jij bij ons exclusieve klantevent op locatie zijn? Meld je nu alvast aan via verkoop@divide.nl en blijf op de hoogte.
De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.